Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:Ofan. Hur gör man det då? Om det överhuvudtaget går.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Är ju inte nyckeln som ska kodas in utan fjärrkontrollen.

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:Ofan. Hur gör man det då? Om det överhuvudtaget går.

Är ju inte nyckeln som ska kodas in utan fjärrkontrollen.

En såda.
20181225_131225.jpeg
20181225_131225.jpeg (32.76 KiB) Visad 490 gånger

av MickeM
Det går inte att koda in en begagnad fjärrkontroll alls.
Värdelös tyvärr.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Synd att det inte går att koda in begagnad fjärr för dessa saknas helt på hustruns -00a och det är ganska irriterande (ja det är ett i-lands problem, men i alla fall...), men om man ser till min -02 som har en befintlig fungerande fjärr, finns det då istället möjlighet att kopiera den fjärr som finns till en begagnad fjärr?
Jag är inte alls insatt i hur det fungerar och hur det är uppbyggt så jag måste ju fråga er som kan! ;)
av vjohnj
johnnype skrev:
Om du plockar inre backspegel plus dosorna på skroten (från samma bil!!). Så kan jag hämta ut nycklarnas koder och lägga in dom i en annan bil. ;-)
Hör med honom.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Lämnat fjärrkontrollen till en snubbe som ska löda över sändaren till en bra begagnad fjärr, för den gammla drar ur batteriet på 1,5 timma.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av johnnype
Hilmer skrev: fre 18 jan 2019, 06:46 Synd att det inte går att koda in begagnad fjärr för dessa saknas helt på hustruns -00a och det är ganska irriterande (ja det är ett i-lands problem, men i alla fall...), men om man ser till min -02 som har en befintlig fungerande fjärr, finns det då istället möjlighet att kopiera den fjärr som finns till en begagnad fjärr?
Jag är inte alls insatt i hur det fungerar och hur det är uppbyggt så jag måste ju fråga er som kan! ;)
Det är ju det jag skrev om som vjohnj uppmärksammade..
johnnype skrev:
Om du plockar inre backspegel plus dosorna på skroten (från samma bil!!). Så kan jag hämta ut nycklarnas koder och lägga in dom i en annan bil. ;-)
Med nycklarnas koder så menar jag alltså fjärrdosorna..

Åk till Returbilen och plocka innerbackspegel + fjärrdosor och skicka till mig så kan jag lägga in dessa dosor i andra bilar.. spelar ingen roll före eller efter facelift.

Är man smart och tar med tändningslåset från samma bil så går det ju fint att uppgradera till stilettnyckel på de äldre bilarna. Man måste bara uppdatera CEM med nya nycklarna också.

Man slipper helt allt krångel med att borra för att komma det lilla känsliga chippet i nycklarna och sådana ful-lösningar.
Användarvisningsbild
av GLIZ
johnnype skrev:
Hilmer skrev: fre 18 jan 2019, 06:46 Synd att det inte går att koda in begagnad fjärr för dessa saknas helt på hustruns -00a och det är ganska irriterande (ja det är ett i-lands problem, men i alla fall...), men om man ser till min -02 som har en befintlig fungerande fjärr, finns det då istället möjlighet att kopiera den fjärr som finns till en begagnad fjärr?
Det är ju det jag skrev om som vjohnj uppmärksammade..
johnnype skrev:
Med nycklarnas koder så menar jag alltså fjärrdosorna..

Åk till Returbilen och plocka innerbackspegel + fjärrdosor och skicka till mig så kan jag lägga in dessa dosor i andra bilar.. spelar ingen roll före eller efter facelift.

Är man smart och tar med tändningslåset från samma bil så går det ju fint att uppgradera till stilettnyckel på de äldre bilarna. Man måste bara uppdatera CEM med nya nycklarna också.

Man slipper helt allt krångel med att borra för att komma det lilla känsliga chippet i nycklarna och sådana ful-lösningar.
Ja och nu har jag hittat en som bor nära som gör sånna jobb. Lämnade mätarklustret till honom för det började spöka med att blå lampan inte tändes när helljuset va på.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]