av ThomasNygards - lör 05 jan 2019, 13:22
- lör 05 jan 2019, 13:22
Kanske skall testa med en reset då, hmm.
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Knatch skrev:Ok. Jag nollade bara räknaren. Blev mycket bättre, vid kall låda växlar den perfekt mellan alla växlar. Vid riktigt varm låda, så känner man ett ryck fortfarande, mellan 3an och 4an. Inte alls som innan, men tillräckligt för att man skall märka det. Ibland även mellan 5an och 6an.ThomasNygards skrev:jag sket faktiskt i adaptionscykeln och körde jäävligt mjuk för att lära min låda att bete sig. Jag kör för övrigt bara mjukt och lugnt så efter säg 100km så började växlarna sitta som dom ska med ett jubel från mig varenda gångKnatch skrev: ...När vi pratar nu pratar adaption. Är man tvungen att köra adaptionscykel om man nollar adaptionen, eller kan man köra vanligt? Kommer lådan växla som skit undertiden, kanske?
Man kan också adaptera om växellådan och då får man köra utifrån en viss körcykel. Men även om du nollar både adaption och oljeräknare så tar det inte många kilometer innan lådan "fattar" ditt körsätt och växlar antingen silkeslent eller kastar i växlarna fort som fan.
Hur lång tid tar det för lådan att adaptera själv till den nya oljan utan nollställning? Görs det över huvud taget?![]()
![]()
nolla allt och kör som folk så är min erfarenhet att det blir bra.
jag gjorde denna procedur under januari månad förra året och då var det mellan 5-10 minusgrader ute.
Mitt enda problem var tidigare mellan växel 3 och 4. Det blev faktiskt bättre men inte helt hundra
Kanske skall testa med en reset då, hmm.
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
- By AlexanderE