Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WHH
deska skrev:men vad går själva arbetet på ungefär?? kan man byta ut glaset själv? nån som vet?
Sorry Deska, du kan alltid köpa frân bildelsbasen eller köpa en ny. Glaset kommer ut du behöver inte bry dig om vilken färg din eller den spegel du köper har.

MVH

WHH
av robbe
WHH skrev:
deska skrev:Tjaa värmen i ena backaspegeln har lagt av. hörde att nytt glas kostar ca 700-800:- är det normalt? kan man byta det själv eller ska man lämna in den?? är inte ûberhändig om man säger så :D
Har du garanti pâ bilen? Om inte sâ kommer du att fâ stâ för kostnaderna! Jag har haft samma problem med mina speglar tre gânger!
;-(
Har haft bilen i snart 2 år så någon garanti skulle förvåna mig om jag har.
Ärligt talat så har jag inte tagit mig tid att kolla.
Börjar bara känna en växande irritation betr. volvos priser på
reservdelar o tillbehör. t.e.x 600:- för ett spegelglas tycker jag är hutlöst
när det dessutom verkar vara tveksamm kvalitet.

robbe.
av WHH
robbe skrev:
WHH skrev:
deska skrev:Tjaa värmen i ena backaspegeln har lagt av. hörde att nytt glas kostar ca 700-800:- är det normalt? kan man byta det själv eller ska man lämna in den?? är inte ûberhändig om man säger så :D
Har du garanti pâ bilen? Om inte sâ kommer du att fâ stâ för kostnaderna! Jag har haft samma problem med mina speglar tre gânger!
;-(
Har haft bilen i snart 2 år så någon garanti skulle förvåna mig om jag har.
Ärligt talat så har jag inte tagit mig tid att kolla.
Börjar bara känna en växande irritation betr. volvos priser på
reservdelar o tillbehör. t.e.x 600:- för ett spegelglas tycker jag är hutlöst
när det dessutom verkar vara tveksamm kvalitet.

Jag har jobbat för Volvo som konsult, och jag kan säga att DE är mycket väl medvetna om problemen med speglarna. Detta är ett kvalitetsproblem som dom känner till, men de tror att den vardaglige Svensson inte känner till detta sâ de försökem med alla knep de kan för att fâ en att köpa delarna fastän de borde täckas av garrantin. Har du pâpekat detta innan nybilsgarrantitn gâtt ut? Ja dâ kan du kanske gâ tillbacka och be dem titta pâ detta igen.
Jag hade problem med min DVD läsare för navigationen. Jag pâpekade detta till Volvo innan garrantin gick ut och de sa att de skulle rengöra DVD linsen. jag sa att detta var oacceptablet för att detta skulle bara smeta ut smutsen pâ linsen. Men icke, de skulle lik förbannat rengöra den. Om jag hade köpte en sâdan CD skiva som rengör linsen, dâ hade min garranti inte täckt reparation eller byte. Detta pâpekades till Volvo och jag frâgade vad de skulle göra iall min DVD slutade fungera. Dâ kom vi överrens om att dâ skulle den bytas. Och se nu, jag har en bil, jag är i Tyskland och min DVD fungerar ej. Jag mâste vänta tills jag kommer hem till Sverige igen för att fâ den utbytt.
Vad jag vill säga är att fastän min nybilsgarranti utgâtt sâ har jag pâpekat detta för dem tidigare och nu kommer de att byta ut hela enheten.

Lycka till

WHH

robbe.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]