- ons 06 dec 2006, 16:56
mjukvarorna du pratar om är ju inte aplikationer, utan uppdateringar.
dessa uppdateringar är till för att fixa vissa fel, eller ändra en funktion så den blir mel andvändar vänlig. kan även vara om prioreteringar för att snabba upp nätet m.m.
vad är det du inte förstår med volvos mjukvaror? jag kan säkert förklara
VolvoB20 skrev:det är mycke du inte förstår.Scania skrev:Nej, vad jag förstår så fattas totalt varje form av konfigureringsmöjligheter i volvos mjukvara oavsett om det gäller halvljusautomatik, klima, färddator, bältesvarnare osv.VolvoB20 skrev:Varför bry tillverkaren sig om att att sätta dit en färddator om "den har ingen exakt koll på mängden bränsle som slickas in" i alla fall.Håller helt med dig VolvoB20! Borde vara lätt att få korrigerat. Eller kanske Volvo kan fixa det om man ber om det?
Har kört 2000 mil med min bil nu och värden verkar stabila, min färddator visar 18% för lite vid varje tankning. Det vore väl busenkelt att ta mätvärdet som motorstyrning tar fram och lägg på 18% så skulle ju färddatorn visa rätt hela tiden..
Man kan ju inte behöva vara någon Einstein för att lägga till 18%.
Det enda du kan göra är att byta till annan mjukvara som kanske har annan funktion.
mjukvarorna du pratar om är ju inte aplikationer, utan uppdateringar.
dessa uppdateringar är till för att fixa vissa fel, eller ändra en funktion så den blir mel andvändar vänlig. kan även vara om prioreteringar för att snabba upp nätet m.m.
vad är det du inte förstår med volvos mjukvaror? jag kan säkert förklara