NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Felet för mig var generatorn. Enligt volvo och skroten så skulle de 2 generatorerna som jag köte passa min bil. Efter att jag kopplat på datorn och felsökte med bosch diagnos fick jag fram att det var komunikationen mellan canbus och generatorn som var fel. Börja kolla noga på min original generator och den var 3 stiftad kontakt i laddregulatorn och de 2 jag köpt var 2 stiftade. Det mittersta är komunikationen. Så jag lämna tillbaka dom och köpte en sprillans ny pga att den jag skulle ha fanns inte att fåtag i på laga.se eller bildelsbasen. Bytte å koppla på datorn å radera allt. Inga lamper har lyst nu på ca 4 veckor nu och inget vinande ljud heller.
Ja jag har för mig att man måstr uppdatera datorn med att den är bytt. Såndär du skulle bytt den på verstads funktion...

Det viner lite från min motor med när den är jyall btw. De påpekade att generatorn behöver bytas ca vid en service för 2500mil sedan tror jag. Går än och inga felmeddelande då sitter den kvar :)
Mitt ljud kom och gick i ett halvår sen kom felmeddelandet. Antagligen så blev den för varm så en diod gick eller laddregulatorn. Det är inte roligt när den slutar att ladda helt. V50 har elektronsik servo som kopplas bort. den går inte på drivremmen. Bilen väljer bort servon. airbag och stereon som första val. så det kanske är dags att byta snart :P
Återkommande värmeproblem

.. Vad kan "knäcka" motorvär[…]

Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]

Värme Cirkulation

Hej Har en Volvo v70 D5204T3 2013 Har bytt termos[…]

Förr fanns det många olika hokus pokus […]