Kan inte riktigt förstå rädslan för framvagnsdelar.
Jag bytte länkarmar på min lokala verkstad som beställde från tyskland med 3 års garanti. Kostade 900 kr per sida.
Motorfäste övre. Bytte till ett förstärkt för 300 kr. Det är småpengar.
Man läser så mkt negativt och jag hade själv inte en tanke på T6 innan jag provkörde bilen.
Det är gamla bilar nu och sitta och dividera om barnsjukdomar som vissa gör på en bil värd 20 000 kr är bara tramsigt. :)
Jag har ägt min i två år och ser ingen anledning till att sälja den.
Tycker att en S80 passar bäst med en sexa under huven.
Gör som jag. Lyssna inte på alla experter på nätet utan ut och bilda dig en egen uppfattning.
Och som jag skrev innan. OM det värsta inträffar - lådras. Du tappar kanske en 10-15 000 kr om du säljer den för 5000 kr.
regeeN skrev:Okej. Förutom rasrisk, hur ser det ut med framvagnsdetaljer som många tjatar om går åt snabbt på de tidiga T6:orna? Har du någon uppfattning om det är någon betydande skillnad där mot för någon annan Volvo av årsmodeller motsvarande problem-T6:orna eller har det också mycket mer körstil att göra? Har hört 850 med T5:or och R-modeller led av samma problem med framvagnsdetaljer.
Edit: Jag vet att det är en fråga som ställts många gånger i många trådar på många olika forum. Men jag frågar gärna i den här tråden eftersom du och henka1 verkar vara av annan uppfattning än i princip alla andra som unisont menar det är ett dåligt köp på alla sätt.
edit igen: Du, eller någon annan för den delen, råkar inte veta om det är någon betydande skillnad att köpa en My99 mot för t.ex en -01 eller -02:a? Om vi säger båda har körts likadant och är i likadana skick, är det ett värt prisskillnaden årsmodeller emellan för driftsäkerhet, eller lider även "nyare" T6:or av samma problem?