- tis 11 feb 2014, 21:23
Men jag har kanske fattat fel, och antagligen inte heller förstått vitsen med det.
SvenB skrev:Jo, Sven. Jag kan säkert ha uppfattat den här funktionen fel och har inte heller testat den i min bil, men bilens grundinställning verkar alltså vara som så att dörrarna inte går att öppna inifrån om dörrarna låsts utifrån. Jag förstår inte anledningen till att det är på det sättet. Om man inte känner till detta och av någon outgrundlig anledning går ifrån bilen när någon sitter kvar, och avsiktligt eller oavsiktligt låser bilen, så blir den som sitter kvar i bilen inlåst. Det tycker jag är scary. Dels kanske man inte känner till att det fungerar på det sättet, eller har man glömt. Jag tycker det borde vara tvärtom, om nu funktionen måste finnas överhuvudtaget, dvs att man måste aktivera funktionen varje gång man av någon anledning vill att bilen inte ska gå att öppna inifrån.PFA skrev: Det här med blockerat låsläge är lite scary kan jag tycka:Varför då. Om du inte vill ha det vid något tillfälle kan du ju avaktivera det tillfälligt i menyn.
Men jag har kanske fattat fel, och antagligen inte heller förstått vitsen med det.