NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mobe
Hur mycket som är kvar i tanken är ointressant. Först gör du som Malmstroem skrev nästa gång du tankar (fullt) tar du bara liter du tankat delat på milen du åkt.
Användarvisningsbild
av joel80
Om du tankat fullt och skriver upp hur långt bilen gått då/alternativt nollställer trippmätaren. Nästa gång du tankat tankar du också fullt. Säg att du får i 60l och kört 90mil. Då delar du helt enkelt 60/90 och får fram hur mycket du drog.

För mest exakta siffror försök tanka på samma mack och pump. Det kan skilja på hur mycket man får i tanken beroende på hur t.ex marken lutar vid pumpen eller olika slags pumpmunstycken. Det kan då skilja ett par liter vilket ger rätt stor skillnad på förbrukningen.
av Rallybenny
joel80 skrev:Om du tankat fullt och skriver upp hur långt bilen gått då/alternativt nollställer trippmätaren. Nästa gång du tankat tankar du också fullt. Säg att du får i 60l och kört 90mil. Då delar du helt enkelt 60/90 och får fram hur mycket du drog.

För mest exakta siffror försök tanka på samma mack och pump. Det kan skilja på hur mycket man får i tanken beroende på hur t.ex marken lutar vid pumpen eller olika slags pumpmunstycken. Det kan då skilja ett par liter vilket ger rätt stor skillnad på förbrukningen.

Riktigt bra info. Detta ska jag fixa. Får vänta till löning dock, lever på smulorna som det är nu!

Återkommer när jag har gjort detta så får vi se om jag får lite sjystare beräkningar.

Idag har den fått köra släp fö[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]