- sön 29 dec 2013, 15:53
Skall man sammanfatta det hela så handlar det om vem som köper bilen. Vissa anser att priset är allt och att det då inte spelar någon roll om den är servad eller inte, bara den är billig. Andra är mer noggranna och betalar gärna lite mer för en nyservad bil men att man kanske inte får igen hela servicekostnaden. Jag gör nog så att jag låter servar den och kör med den ett tag tills jag hittar något som är tillräckligt mycket bättre så att jag kan motivera ett byte.
andy78 skrev: Det är klart det höjer priset med det är tyvärr inte så att du bara kan ta alla dina kostnader tak 150k grund 100k kr plussa ihop den och förvänta dig att få igen hela kostnaden vid en försäljning vore det så enkelt så skulle varje kotte låna pengar renovera hela skiten å sen sälja.För några år sedan var det inte alls ovanligt att man gjorde just så. Nu ser bostadsmarknaden lite annorlunda ut och det är inte längre självklart att ett hus värde måste stiga i samma omfattning. Men nu var det bilservice vi talade om

Skall man sammanfatta det hela så handlar det om vem som köper bilen. Vissa anser att priset är allt och att det då inte spelar någon roll om den är servad eller inte, bara den är billig. Andra är mer noggranna och betalar gärna lite mer för en nyservad bil men att man kanske inte får igen hela servicekostnaden. Jag gör nog så att jag låter servar den och kör med den ett tag tills jag hittar något som är tillräckligt mycket bättre så att jag kan motivera ett byte.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"