Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:
joel80 skrev: Jag kör 1080p... då har man lite större möjlighet att se vad som händer på håll, och om nödvändigt kunna läsa av regskyltar. :)
Du upplever att den blir såpass mycket skarpare alltså i 1080p?

On topic: monterade kameran hastigt idag i bilen för att provköra lite. Helt enligt förväntan och det går att gömma den skapligt mellan backspegel och framruta.
Är ju dubbla antalet pixlar så det märks allt. :)
Fokuserad: Satte faktiskt bara fast den på vindrutan för provfilmning, drog inga kablar överhuvudtaget. :D Ska försöka göra det på söndag när frugan kommit hem.
xerent skrev:DTJ, har du någonsin försökt få någonting (vad som helst!) gjort och samtidigt passat en liten unge? :wink:
Hörde en pappa på stranden idag, han stod & snackade med en gammal polare som han inte träffats på nåt år vad jag förstod på samtalet. Rätt va det var så sa han att visst fan jag har ju ungarna med mig idag & glodde ut i havet... var är dom... där är den ena... äsch jag har ju tre, alla har väl inte försvunnit :-O) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hahahaha!
DTJ, xerent slog huvudet på spiken där. :D Grabben på 1 1/2 år uppskattar inte (ännu) lika mycket som jag att dona med bilen. Det han uppskattar är när han sitter i den och den rör på sig. ;) Hade han varit äldre och förstått att man inte springer runt i ett flerbilsgarage hade jag nog fått många av dessa punkter avbockade snabbt:
Nedre dörrlister från pre facelift för komplett r-design utvändigt
Strippa bilen på railsen och montera täcklister
Instegsbelysning baksäte
Avgassystem med dubbla blås
12V i bagageutrymmet
Custom puddle light i backspeglar
Custom puddle light i dörröppning
Göra färdigt den nya grillen med stort järnmärke som original
Custom plastidip grill
Custom plastidip backspeglar
Nya regplåtshållare
Montera och dra kabel för dashcam

Så... Ja, allt detta finns hemma men det som inte finns är tiden, som xerent nämnde. :D
Tjena, sorry att jag skriver om nått helt annat men jag är ny här och hittar inte rätt här, tänkte kolla om nån kunde hjälpa mig. Jag har en Volvo v70 - 00. Körde igår på motorvägen ca 140. Stannade till för att jag såg motorhuvet fladdra upp lite, hade glömt stänga det helt vid ett tidigare tillfälle.. När jag då ska börja köra igen kör jag ca 10 meter och kommer inte längre än så. Bilen är fortfarande igång, i växel, utan att jag håller in kopplingen men det händer ingenting. Kan lägga den i alla växlar hur som helst utan att trycka ner kopplingen när den bilen är på/av. Är det växellådan, lamellen elr kopplingen som pajjat elr är det hela skitet? Åtgärder ? Det roliga är att dettta hände samma dag som jag köpte bilen. Hade uppskattat hjälpen. MVH Danni
Danni89 skrev:Tjena, sorry att jag skriver om nått helt annat men jag är ny här och hittar inte rätt här, tänkte kolla om nån kunde hjälpa mig. Jag har en Volvo v70 - 00. Körde igår på motorvägen ca 140. Stannade till för att jag såg motorhuvet fladdra upp lite, hade glömt stänga det helt vid ett tidigare tillfälle.. När jag då ska börja köra igen kör jag ca 10 meter och kommer inte längre än så. Bilen är fortfarande igång, i växel, utan att jag håller in kopplingen men det händer ingenting. Kan lägga den i alla växlar hur som helst utan att trycka ner kopplingen när den bilen är på/av. Är det växellådan, lamellen elr kopplingen som pajjat elr är det hela skitet? Åtgärder ? Det roliga är att dettta hände samma dag som jag köpte bilen. Hade uppskattat hjälpen. MVH Danni
Såg att du hittade "bättre" strax efter och skapade en tråd med din fråga: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 35#p882835

Där gjorde du rätt.. :)
Att fråga här i den här tråden är lite galet.. ;)
  • 1
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 1912
Ad-blue trix?

I bensinbilar på 80 och 90 talet, innan vi f[…]

Lagning av mindre lackskador

Nu beror mitt uttalande en del på hur stora/[…]

Volvo Assistans - och sedan?