...

Moderator: Moderatorer

av Xynter
Igår på väg hem från jobbet blev jag ganska irriterad. Lite snö på vägen och inte en käft som vågar köra snabbare än 60-70 km/h. På en sträcka la jag mig i omkörningsfilen, dock utan att köra om bara för att kolla hur jävligt det var. Hade den tvåfiliga sträckan varit längre och kön kortare så hade jag kört om hela kön. Vid nästa tvåfiliga avsnitt så vek jag ut i omkörningsfilen och blåste om nästan alla. Anledningen till att jag inte kunde köra om alla var för att det var någon som låg och körde mitt i vägen... Det ska fan vara skottpengar på de som kör mitt i vägen!

Sedan så måste jag ge snöröjningen både en känga och en liten eloge.
Hur fan kan man lämna en halvmeterhög plogkant vid infarten till en rondell på E4an! Det är för mig helt oförståeligt!

Sedan så tycker jag att snöröjarna (VTG) som lejs in av de jag hyr lägenhet av gör ett riktigt bra jobb! :)
av umekille
Här är det vattestorm efter bilarna på vägarna än.
Skulle behövas att den inför stänkskyddslagen igen
för nu behövs stänkskydden på bilarna...inte då den togs bort
på 70talet då var inte vägarna plaskvåta av saltlake på vintern..
av umekille
Både E4 och E12 vid umeå är så blöt att man tror det regnat utan uppehåll minst
i 2veckor. Ändå så måste blötan fyllas på fast det är så det räcker och blir över.
Hoppas de saltspridarna rostar sönder under sommarens stillastående
och att det blir för dyrt köpa nya :mrgreen:
Då är vi 2 som hoppas :-) vägarna torkar ju aldrig upp när det ska ut salt som binder upp all fukt.
Ibland gör även den bästa fel. :) Missbedömde och körde ut lite för snävt framför en bilist i en rondell härom dagen. Hen valde att bromsa vilket jag anser inte hade behövts, men men. Lyfte handen för att visa att det inte var meningen men det missade eller brydde hen sig inte om. Fick hen blinkandes med helljuset bakom mig i närmare två minuter och vid ett rödljus stannade hen så nära min bil att jag nästan trodde att hens nummerplåt skulle göra avtryck i min bil. :) Efter att jag svängt så vågade hen också på att lägga en låång tutning. Hur tänkte man där? :) Att jag svängde ut framför chockade tydligen hen men seriöst.
Och när det är två filer vid ett rödljus där båda leder rakt fram så är det ibland en del bilar i högerfilen och tomt i den vänstra filen. Om jag då lägger mig i vänsterfilen varför ska då hen som ligger först i högerfilen i princip alltid gasa som en "idiot" när det blir grönt och vid nästa rödljus när man ligger bakom hen kommer hen knappt ens upp i styrfart när de blivit grönt. :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Micce1980 skrev: Fick hen blinkandes med helljuset bakom mig i närmare två minuter och vid ett rödljus stannade hen så nära min bil att jag nästan trodde att hens nummerplåt skulle göra avtryck i min bil. :) Efter att jag svängt så vågade hen också på att lägga en låång tutning. Hur tänkte man där? :) Att jag svängde ut framför chockade tydligen hen men seriöst.
Det var väl en sådan där självutnämnd polis som ville du skulle stanna så den fick tillrättavisa dig ??:-/
SvenB skrev:
Micce1980 skrev: Fick hen blinkandes med helljuset bakom mig i närmare två minuter och vid ett rödljus stannade hen så nära min bil att jag nästan trodde att hens nummerplåt skulle göra avtryck i min bil. :) Efter att jag svängt så vågade hen också på att lägga en låång tutning. Hur tänkte man där? :) Att jag svängde ut framför chockade tydligen hen men seriöst.
Det var väl en sådan där självutnämnd polis som ville du skulle stanna så den fick tillrättavisa dig ??:-/
Ja men en som visar sådant beteende vågar man ju knappt stanna för. :) Köper att någon blinkar lite eller tuta till men detta, hmm.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nej, det kan sluta med en snyting. :(
av llesrof
Micce1980 skrev:
SvenB skrev:
Ja men en som visar sådant beteende vågar man ju knappt stanna för. :) Köper att någon blinkar lite eller tuta till men detta, hmm.
Jag kan tuta och blinka till med helljuset på idioter som kör ut snävt framför mig, men sedan får det räcka. Då har jag markerat att det inte var okej att köra ut så snävt framför mig eftersom det framkallade fara för mig. Att fortsätta blinka och bära sig illa åt vittnar ju bara om man är dum i huvudet. Att tuta och att blända med helljuset är inte okej. Jag slår vad om att om du stannat bilen och klivit ut och bett om ursäkt för din snäva utkörning men sedan frågad vad i helvete tutandet och helljusbländandet skulle bidra till, så hade "hen" blivit rätt förvånad och intagit någon slags försvar som byggt på upprepande av frasen "du körde ut för snävt framför mig" utan att ha något annat intelligent att komma med.
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 553

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]