- tor 23 jan 2014, 07:15
joel80 skrev:Exakt så! Och det spelar inte roll att den som kör gör det i en Sebring. Lär inte vara bättre än det...Bosse9988 skrev:Jag irriterar mig rent allmänt mer på de som kör för sakta än de som kör fort. Jag har inga problem om det kommer någon i typ 180+ i vänsterfilen på motorvägen när det är glest med trafik. Det är en motorväg och jag är inte den som ska tycka någonting om att han/hon känner för att köra fort för det är upp till vederbörande. Jag känner själv ibland för att känna efter vad motorn går för. Med plattan i mattan håller lådan trean till 180 och där smeker den i fyran.Problemet blir väl om det händer något oförutsett.. Plötsligt får du punktering.. eller något ligger i vägen, eller någon missbedömmer din hastighet, plötsligt smäller du in i mig som ligger där i 110km/h i högerfilen och dödar min 2-åring. Det är inte p.g.a någon slags avundsjuka jag kan bli irriterad på folk som kör sjukt fort (150+ på motorväg hör dit) när det finns annan trafik i närheten, även om det är glest.
Det finns säkert de som blir omkörda på motorvägen som tänker att jag är en jävla idiot när jag blåser förbi på ett kick med min Chrysler Sebring men så länge de håller sig i högerfilen och jag i gles trafik kör nästan max i vänster så är det ju lugnt. Eventuella böter och indraget körkort får ju jag ta.
Nä nu skrev jag ju något som är helt emot Sveriges Jantelag där man helst ska ligga under hastighetsbegränsningen och inte göra väsen av sig...
... i sin Volvo V70... *fniss*
Kör folk ihjäl sig själv när dom kör extremfort är det en tragedi.. kör dom ihjäl någon annan är det mord i mina ögon.