Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rullis
DennisE skrev: ons 07 jul 2021, 22:00
Rullis skrev: ons 07 jul 2021, 21:24 Kan man läsa instruktionsboken på något sätt? På "Min Volvo" står "Det finns ännu inte någon instruktionsbok publicerad för din bilmodell. Så fort den blir tillgänglig lägger vi upp den här i Min Volvo för direkt sök online eller nedladdning.". Vissa verkar ju redan ha hämtat, eller är påväg att hämta, sina nya bilar. I så fall borde ju instruktionsboken vara färdig.
Jag fick upp den i appen som jag har manualen till min nuvarande V90. Den fanns inte där innan. Heter kort och gott Volvo Manual...
Tack! Nu ser jag att den har publicerats till "Volvo Manual"-appen. Då kan jag läsa på lite inför leverans v35 :party:
av boeder
Hur skulle du beskriva Silver Dawn jämfört andra färger på Volvo? Bircht Light, är den grå/silver eller mer beige?
av Dannebil
boeder skrev: tor 08 jul 2021, 23:37 Hur skulle du beskriva Silver Dawn jämfört andra färger på Volvo? Bircht Light, är den grå/silver eller mer beige?
Lite mer matt grå .Men tycker den är snyggare live en på bild.Är man osäker så skall man se den live innan man beställer.
Användarvisningsbild
av WalterA
Hej!
I maj beställde jag MY22 XC60 Inscription T6 Laddhybrid
Förarstödspaket (Driver Awareness och Driver Assistance)
Klimatpaket,
Ljuspaket,
Loungepaket mm.
Leverans beräknat vecka 43.
I fredags fick jag mail från Volvo:
Volvo Cars har på grund av komponentbrist avseende halvledare* behövt justera redan lagda bilbeställningar. Vi beklagar verkligen detta.
På din XC60 har förarstödspaketet tagits bort och Driver Assistance läggs till. Detta kommer att resultera i en prisjustering på ca 2500:- men vi ber att få återkomma med exakt summa när bilarna är ändrade i fabriken runt v33.
Den utrustning som tyvärr uteblir är Driver Awareness som innehåller BLIS med Steer Assist, Cross Traffic Alert, Rear Collision Warning med Autobroms vid stillastående, samt förberedda säkerhetsbälten.

Måste maila tillbaka / bekräfta om jag vill behålla min beställning.
Vill verkligen ha BLIS funktionen (Cros traffic alert, Rear Collision...inte så nödvändig) men, men...
Har någon samma problem, kanske mer info :-) ?
Hur länge kommer detta att pågå?

/Valter
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 234

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]

Det är service på mindre ort, lå[…]