Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Snabbfråga

Vilken enhet går ja in i om ja vill avaktivera bakrutetorkaren så den inte går när backen läggs i??

Sen vilken enhet går ja in på för att kunna backa handbromsmotorn??

Svärfar vill inte att torkaren går och ja behöver byta beläggen bak.

Tack på förhand!!!
av envariabel
Hej, har en snabb fråga.
Finns det VIDA till en mac? Är det någon som har installerat och använder vida på en mac och fungerar det bra? Har nämligen ingen cd-läsare heller...
Användarvisningsbild
av leiwi
envariabel skrev:Hej, har en snabb fråga.
Finns det VIDA till en mac? Är det någon som har installerat och använder vida på en mac och fungerar det bra? Har nämligen ingen cd-läsare heller...

Nej det finns ingen Mac OS version av Vida , har aldrig hört någon lyckats få igång det med en Win emulator på Mac heller :cry: :cry:

men du kan kanske få någon att tanka över skivan till en usb sticka , går alldeles utmärkt att installera därifrån :D
Senast redigerad av 1 leiwi, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Det funkar fint via VMWare på mac... Brainy här på forumet hjälpte mig läsa felkoder via sin mac och Vida så sent som för två veckor sen.
av MPersson
hamre skrev:
MPersson skrev:Hej.

Installerade om min dator, lade in Win7 Ultimate.
Sen installerade jag Vida 2014A, men när jag startar det så kan jag inte skriva i användarnamnsrutan :(

Vad är det för något jag saknar tro?
Du måste patcha innan du kan skriva i den rutan. Får ej länka till den men är ganska lätt att hitta.
Datorn balla ur så jag installerade om den igen med Win7 Ultimate.
Lät den lägga in alla uppdateringar till den tröttna på det.

Installerade Vida 2014A enligt beskrivningen på skivan, startade om och patchade...
När jag sedan startar Vida så tänker den en stund och sedan får jag bara upp ett helt vitt Iexplorerfönster.

Då är min fråga, är jag typ sämst i världen?
Användarvisningsbild
av P210
MPersson skrev:Då är min fråga, är jag typ sämst i världen?
- Förmodligen inte :D

Vida stödjer Windows 7 Pro 64 bit från och med version 2011B, så stöd för 32bit har alltid funnits...

Om om du orkar plöja hela tråden finns det en del du kan testa, tes detta inlägget om en äldre version om explorer.
Nu har jag pillat extremt mycket med VIDA för att få det att fungera. I 2 dygn just nu.. Kände att jag behövde installera om datorn då det var så mycket skräp på den och att den var slö.
OS som var installerad då var Windows 7 Ultimate SP1 x64 med IE11. Har fungerat helt perfekt!

I fredags installerade jag Windows 7 Ultimate x64 SP1 med IE11 från start. Installationen av VIDA gick smärtfritt men visade sig att funktionerna inne i VIDA inte fungerade. Började uppdatera via Windows Update osv men det förvärrade bara problemen! Valde att göra om installationen och efteråt så gick installationen av VIDA kanon men ikonen ville bara inte bli GRÖN! Satans! Kollade loggarna på alla delar av VIDA och det visar sig vara JAVA problem med JBoss servern. Lyckades inte lösa problemet.

Tog min gamla skiva med Windows 7 Ultimate x64 SP1 med IE8. Nu fungerade VIDA direkt utan krusseduller.
Började sakta men säkert uppdatera IE8 till IE9 men där tog det stopp. Problem med VIDA igen.
Återställde med Acronis TrueImage. (Gör en backup vid varje förändring som man kan till vid problem).

Nu började jag verkligen tappa tålamodet och kontrollerade precis allt. Allt Java, .NET Framework avinstallerades. Endast .Net Framework 3.5 fick ligga kvar.
Avaktiverade brandväggen helt då den faktiskt blockerade Java ibland!
Uppdaterade nu till IE9. VIDA fungerar klockrent!
Tog en backup.
Uppdaterade IE9 til IE10. VIDA fungerar klockrent!
Tog en backup.
Uppdaterade IE10 till IE11. VIDA fungerar klockrent!
Nu gör jag en backup till...

VIDA är tydligen extremt kräsen när det gäller Java och .Net framework. Framework 4 och uppåt verkar strula till det rejält!

INGA andra uppdateringar är gjorda via Windows Update förutom Internet Explorer. När den nya backupen är klar så skall jag börja uppdatera allt annat i Windows Update (förutom det som har med .Net Framework att göra!).

Jag uppdaterar denna posten när jag är klar.

Så ni som har problem, installera om Windows med en äldre skiva som har IE8 på samt som INTE har .Net Framework över 3.5 och prova. Kör sedan Windows Update och uppdatera en version av Internet Explorer i taget.
av MPersson
Jag är sämst...

Provade starta Vida som administratör och vips så fungerade det. Iaf kan jag starta det, återstår och se om jag kan koppla upp det via ful-Dicen mot bilen.

Det e ju så störande att den drar av bakrutan när backen läggs i (om man har vindrutetorkaren på)
Användarvisningsbild
av Perra83
MPersson skrev:Jag är sämst...

Provade starta Vida som administratör och vips så fungerade det. Iaf kan jag starta det, återstår och se om jag kan koppla upp det via ful-Dicen mot bilen.

Det e ju så störande att den drar av bakrutan när backen läggs i (om man har vindrutetorkaren på)
Kör som administratör jag med. Lyckades förövrigt avaktivera bakrutetorkaren när backen läggs i på svärfars V60 -14. Vida hittade inte bilen när jag enbart skrev in chassinumret manuellt utan först när jag anslöt Dicen då gick det bra.
  • 1
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 241

Jag har reklamerat fläkten från Trodo o[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Köldmediebrist eller reglerventilen på […]

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]