Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är beredd att hålla med dig om att värmaren ska gå att slå på. I alla fall i princip alltid, och det ska gå att kontrollera att det fungerar. Jag kan leva med att det någon gång strular -- det är inte ett säkerhetskritiskt system.

Jag brukar slå på bränslevärmaren i min bil. Det fungerar i princip alltid för mig, och appen talar om hur det gått. Om det slutade fungera skulle jag inte bli glad...

För mig är det skillnad på den typen av fel och att fartkamerorna kommer upp på fel sida. Att värmaren inte går att starta skull störa mig rätt ordentligt.

Om något säkerhetssystem (antisladd etc) inte fungerar som tänkt skulle göra mig ännu mer upprörd. Det skulle nog kunna få mig att byta bil. Att kartan är lite fel och att navigatorn strular är inte riktigt där.
Användarvisningsbild
av leiwi
js1 skrev:Nån som vågat prova 1423?
Jag har laddat den men inte kunnat testa den ännu , men jag har fått besked från Here att den sista buggen med att inte alla kameror larmar skall vara fixad , men man har ju blivit blåst förut !

Det har faktiskt varit mer effektivt att ha kontakt med Here än med Volvo i dessa fall av fel på kartan.
Volvo har troligtvis har fullt upp med att få Android systemet att funka att dom helt skiter i detta och bara svarar med standard mail med ursäkter om att vi skall vänta .
Användarvisningsbild
av bem
leiwi skrev: tor 04 maj 2023, 08:41 ...
Volvo har troligtvis har fullt upp med att få Android systemet att funka...
Ja det hoppas jag. Själv är jag rätt trött på Volvos Google infotainment. Häromdagen skulle jag till en plats, det gick bra inget strul med "Google". Kom tillbaka till bilen 10 minuter senare och skulle köra iväg. Inte ett ljud funka i bilen, blinkersljudet dött, radion död, allt ljud dött. Fick stanna efter vägen och starta om infotainmentsystemet. Det är tur en sån enkel manöver rättar till ett sånt knasfel.
Att Volvo jobbat med "Förbättrad stabilitet för infotainmentsystemet" i mjukvara 2.7 (som jag har) har då jag inte märkt av så värst. I nästa mjukvara 2.8 är det bara en sak de förbättrat: "Justeringar av drivlinans optimering".
Vi får hoppas de i version 2.9 fortsätter med "Förbättrad stabilitet för infotainmentsystemet" för det är de knappast klara med (för min bil i alla fall). Jag har ju bara kört bilen i 20 månader sen ny än så det är väl litet för tidigt kanske att de hunnit få Google stabilt redan...? :-)
Användarvisningsbild
av leiwi
bem skrev: tor 04 maj 2023, 13:35
leiwi skrev: tor 04 maj 2023, 08:41 ...
Volvo har troligtvis har fullt upp med att få Android systemet att funka...
Ja det hoppas jag. Själv är jag rätt trött på Volvos Google infotainment. Häromdagen skulle jag till en plats, det gick bra inget strul med "Google". Kom tillbaka till bilen 10 minuter senare och skulle köra iväg. Inte ett ljud funka i bilen, blinkersljudet dött, radion död, allt ljud dött. Fick stanna efter vägen och starta om infotainmentsystemet. Det är tur en sån enkel manöver rättar till ett sånt knasfel.
Att Volvo jobbat med "Förbättrad stabilitet för infotainmentsystemet" i mjukvara 2.7 (som jag har) har då jag inte märkt av så värst. I nästa mjukvara 2.8 är det bara en sak de förbättrat: "Justeringar av drivlinans optimering".
Vi får hoppas de i version 2.9 fortsätter med "Förbättrad stabilitet för infotainmentsystemet" för det är de knappast klara med (för min bil i alla fall). Jag har ju bara kört bilen i 20 månader sen ny än så det är väl litet för tidigt kanske att de hunnit få Google stabilt redan...? :-)
Ja det är inte bara olycksfall i arbetet det är katastrof !! Att bilar hinner bli 2 år innan allt fungerar som det skall är inte acceptabelt det är oförskämt och kommer förhoppnings vis straffas av kunder som vill byta bil, att fortsätta sälja bilar som inte har dom funktioner och system som utlovats är ju faktisk snudd på bedrägeri.
(Och man funderar ju på dom 1200 ingenjörer som skall bort i Sverige har haft för arbetsuppgifter)
Jag gissar att alla problem med Google systemet och allt vad det drar med sig, det är väl därför Volvo varken orkar eller vill fixa till min Sensus bil där jag inte kan starta min El-motorvärmare pga av att jag har en Iphone, det funkar bara med android.......
Jag vet inte om det gläder någon, men jag kan bara konstatera att det inte bara är Volvo som har en del förbättringsmöjligheter i sin mjukvara. Jag hämtade ut en BMW i4 i tisdags. Den ska kunna skapa en elektronisk nyckel i min iPhone. Så långt fungerade det bra. Tyvärr går det inte alltid att låsa upp bilen med telefonen...

Jag vet inte om felet ligger hos Apple eller BMW, men jag måste erkänna att bli utlåst p.g.a. mjukvaruproblem hör till de saker som jag blir irriterad över. Rätt så ordentligt irriterad. :bored:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

100 mil eftersom det ofta handlar om att å[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(

Ingen som har koll? :( Jag är ju fullt medv[…]

Rostskyddstips

Den har aldrig, sedan den lämnade fabriken […]