Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
@laser2 fakta är att bilar med krom säljer bättre i Kina. Behövs inga order från Geely för det. Samtliga VW, Audi, Toyotas som säljs i Kina har massor med krom. Så är det bara. Samma sak med andra saker, tex tvättmaskiner de är fulla med krom.

Bling är stort i öst (och way out west)
Användarvisningsbild
av V9097
VolvoB20 skrev:Att man kan hetsa upp sig så mycket för några kromlister, det kan man ju limma på när som helst.

Några milstoplar för mig är tex

MY-06 Instant Tracktion till Haldex (Vilket lyft)
MY-06 Partikelfiltrerad dieselturbo med variabel turbogeometri på D5. (Go körbarhet)
MY-10 Sekventiell twinturbo på D5 (Oj, bra vrid från tomgångtill rödgränsen)
MY-13 Haldex Gen 5 med superslö prestanda introduceras. (Vilket nedköp)
MY-14 Naa instrumeteringen, (känns välkommet tycker jag, den nuvarnade har ju en display som ser ut att vara från 70-talet )

Vi får väl se när dieslelpluginhybrid kommer i V70/XC70, det borde ju också vara en milstople i utvecklingen.
Håller med dig i allt utom intrumenteringen. Högre upplösning på de gamla displayerna hade blivit bättre i mitt tycke. Framför allt den stående varvräknaren stör mig (så mycket att det antagligen inte blir någon Volvo).

Jag kan lägga till några milstolpar :

MY14 nya sportstolar, förhoppningsvis med längre sittdyna och bra sidostöd.
MY11 Nya tvåliters dieselfemman "D3" ersätter en Fordmotor 2.0D. Femman förbättras ytterligare MY 12 och 13
MY12 City safety
MY12 Ny instumentpanel med skärm för sensus
MY08 Sexcylindrigt för första gången i V70
MY09 Etanolanpassning. Volvomotorn 2,5T blir 2,5FT (snälla gör ingen etanoldebatt av detta)
MY11? T4(F) ersätter höpplöst slöa 2,0(F)
MY14 D2 blir åter miljöbil, kommer att sälja bra antagligen.
Användarvisningsbild
av MartinS
V9097 skrev:MY12 City safety
Det lanserades MY09, men visst är det en milstolpe!
Användarvisningsbild
av V9097
MartinS skrev:
V9097 skrev:MY12 City safety
Det lanserades MY09, men visst är det en milstolpe!
Helt riktigt :D

Jag hade V70 i bakhuvudet när jag skrev mitt inlägg, där kom det först MY12
Användarvisningsbild
av laser2
Hertsh skrev:@laser2 fakta är att bilar med krom säljer bättre i Kina. Behövs inga order från Geely för det. Samtliga VW, Audi, Toyotas som säljs i Kina har massor med krom. Så är det bara. Samma sak med andra saker, tex tvättmaskiner de är fulla med krom.

Bling är stort i öst (och way out west)
Jo, jag vet att blingbling är stort i Kina och även i väst. Men för oss i Europa så finns det andra saker som gör bilar premium, man får hoppas Volvo lagt energi på detta också och inte bara kosmetika, men det finns en hel del kul nya funktioner som tyder på det. :D
Får bara hoppas att det även jobbats på det som inte syns... :)
Användarvisningsbild
av V9097
-Terra bronze verkar komma tillbaka, eller så är det felskrivet och ska vara twilight?
https://www.media.volvocars.com/global/ ... iaid=47603

-En ny vit kulör "Cristal white" kommer, åtminstone på V60 D6
https://www.media.volvocars.com/global/ ... iaid=47602

Jag såg också att V70 har kvar den gamla lösningen för BLIS, med en kamera under backspegeln
Användarvisningsbild
av V9097
MartinS skrev:
V9097 skrev:-Terra bronze verkar komma tillbaka, eller så är det felskrivet och ska vara twilight?
https://www.media.volvocars.com/global/ ... iaid=47603
Ser ut som twilight. Terra har väl aldrig funnits på xc70 tidigare heller, eller?
Inte helt säker, men jag tror Terra bara har funnits på XC60. Kanske XC90 också
av Sharkbait
philipsguy skrev:Volvo släppte en Youtubesnutt igår om nya S80, V70, XC70

Magdalena Molin : "Vi har lyssnart på vad våra kunder vill ha."

Vill Volvo kunder ha en Passat front på sin Volvo S80/V70.

(S)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 27
Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare