Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@bassebus, För en nätta 3250kr kan Volvo ÅF progremera om våra två fjärrkontroller för att starta värmaren med :P
Funktionen finns redan i bilen, den ska bara aktiveras, borde gå med bla VDASH, vet dok ej vad det kostar, kanske är dyrare. Jag gjorde det själv på min XC60 med en lånad SMOK.
av bassebus
Micce1980 skrev:@bassebus, För en nätta 3250kr kan Volvo ÅF progremera om våra två fjärrkontroller för att starta värmaren med :P
Micce1980 skrev:@bassebus, För en nätta 3250kr kan Volvo ÅF progremera om våra två fjärrkontroller för att starta värmaren med :P
Det är så sjukt. Bilar är fasen stenålder. Varför kan man bara inte komma åt dessa inställningar via bilens skärm? Eller så kan dom väl bara ha ett usb-uttag och erbjuda en mjukvara till en standardPC? Man blir ju förbannad.

VOC-datorn gick sönder efter 8 år, den byter dom inte ut. Dom har ingen lösning på GSM-problemet, och nu ska man pröjsa tusentals kronor för nån "mekaniker" ska koppla in en speciell volvo-dator och "koda om" nyckeln i en manöver som tar 30 sekunder. Horribelt.

Aja, får ringa min servicefirma och höra vad dom ska ha för besväret, men med tanke på att dom ville ha 16k för en ny VOC så lär ju "omprogrammeringen" säkert ligga på 3k den med.

Är det någon som vet "manövern" på nyckeln? Verkar inte vara så lätt att hitta.
Det jag har sett är "en tryck på låsknappen" och sen "håll in lampknappen minst 3 sek". Det borde då antingen fjärrstarta bilen eller värmaren, men inget händer för mig.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Hejsan. Jag har ett dilemma. Min v40 startar ej, D[…]

Ja, det görs på verkstad om funktionen […]

När jag säger ”hej Google, naviger[…]

Det är så jag minns den 5-cyl. Skulle […]