Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@bassebus, För en nätta 3250kr kan Volvo ÅF progremera om våra två fjärrkontroller för att starta värmaren med :P
Användarvisningsbild
av Derank
Funktionen finns redan i bilen, den ska bara aktiveras, borde gå med bla VDASH, vet dok ej vad det kostar, kanske är dyrare. Jag gjorde det själv på min XC60 med en lånad SMOK.
Micce1980 skrev:@bassebus, För en nätta 3250kr kan Volvo ÅF progremera om våra två fjärrkontroller för att starta värmaren med :P
Micce1980 skrev:@bassebus, För en nätta 3250kr kan Volvo ÅF progremera om våra två fjärrkontroller för att starta värmaren med :P
Det är så sjukt. Bilar är fasen stenålder. Varför kan man bara inte komma åt dessa inställningar via bilens skärm? Eller så kan dom väl bara ha ett usb-uttag och erbjuda en mjukvara till en standardPC? Man blir ju förbannad.

VOC-datorn gick sönder efter 8 år, den byter dom inte ut. Dom har ingen lösning på GSM-problemet, och nu ska man pröjsa tusentals kronor för nån "mekaniker" ska koppla in en speciell volvo-dator och "koda om" nyckeln i en manöver som tar 30 sekunder. Horribelt.

Aja, får ringa min servicefirma och höra vad dom ska ha för besväret, men med tanke på att dom ville ha 16k för en ny VOC så lär ju "omprogrammeringen" säkert ligga på 3k den med.

Är det någon som vet "manövern" på nyckeln? Verkar inte vara så lätt att hitta.
Det jag har sett är "en tryck på låsknappen" och sen "håll in lampknappen minst 3 sek". Det borde då antingen fjärrstarta bilen eller värmaren, men inget händer för mig.
Jag fick mail från Volvo idag att On Call tjänsten stängs ned den 1/12 pga att näten kommer stängas ner. Detta gällde bilar till och med MY13. För bilar från MY2014 och frammåt stod det att de skulle sluta fungera December 2027.

Jag tror jag skall köpa mjukvaran hos volvo så jag kan starta värmaren med min PCC, eller så skaffar jag VDAH och aktiverar tjänsten via den. Att starta inon PCC'ns räckvidd duger utmärkt för mig.

https://www2.bilia.se/biltillbehor/tekn ... _31373062/

Om jag förstår det rätt borde det kosta €129+moms genom VDASH.
Senast redigerad av 2 MartinS, redigerad totalt 0 gång.
@MartinS, Hm.. jag som frågade i somras om det är värt att uppgradera men svaret jag fick att det var ingen fara att uppgradera ett år i taget. Betyder det att jag 1/12 står med ett abonnemang som slutar fungera där jag betalat för ett helt år? :bored: Ja då får man fixa att starta med nyckel..
Det stod att man kunde vända sig till sin återförsäljare för att få återbetalning av den delen abonnemanget som man betalt redan men inte kommer kunna nyttja.
Inte fått något mail, men kanske kommer. Förnyade i juli så är drygt 6 månader jag blir utan såfall. Men men får väl se vad som sker. Olika bud man läser om.
Användarvisningsbild
av fjohan82
kievY skrev: Idag, 14:43 @MartinS, Hm.. jag som frågade i somras om det är värt att uppgradera men svaret jag fick att det var ingen fara att uppgradera ett år i taget. Betyder det att jag 1/12 står med ett abonnemang som slutar fungera där jag betalat för ett helt år? :bored: Ja då får man fixa att starta med nyckel..
Ja det är frågan: Vill man kunna starta värmaren med nyckel eller starta motorn med nyckel?
Som jag förstår kan inte båda sakerna programmeras in, dvs en funktion i vardera nyckel. Finns en spärr i bilen mot detta.

Möjligen att man kan skaffa den separata dosan för värmaren och ha bilens fjärrstart via nyckeln? Mycket att fundera på... :-)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Volvo on call och GSM

@MartinS , Hm.. jag som frågade i somras […]

Vet inte om den svarar på det. Läste fl[…]

Rasslade det till och kamremmen gick går d[…]

Japp, jag är inloggad på mitt google ko[…]