Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
grillchips skrev:Det där var en diskret jäkel! Dyr? Bra kvalle?
Håller med dig. Den kan verkligen inte vara i vägen alls ser det ut som. Det är iof inte min heller med denna var verkligen liten.
Användarvisningsbild
av grillchips
Såg ut att vara klart godkänd kvalité på den, vore ruggigt nice att bygga in den sådär också, men det får bli något för framtida bil. :lol:
av Uninium
Micce1980 skrev:
grillchips skrev:Det där var en diskret jäkel! Dyr? Bra kvalle?
Håller med dig. Den kan verkligen inte vara i vägen alls ser det ut som. Det är iof inte min heller med denna var verkligen liten.
Som den sitter nu så ser jag inte den under färd,det är precis så jag vill ha :)
av Uninium
En till bild på hur det ser ut utifrån. Blir nog att ta loss kåpan nån dag och se om man kan göra ett ingrepp och montera linsen i ett hål.

Jag har köpt en förlängningskabel för själva linsen så det kan nog bli bra Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Allinug
Sådana där dolda kameror skulle jag ha i bilen. Men de skulle inte bara vara på under färd, utan också övervaka bilen när den är parkerad. Om personer går närmare bilen än 20 cm och har ont uppsåt, då får de finna sig i att bli filmade, tycker jag.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja jag skulle vilja ha funktionen att den startar inspelning i x minuter om bilens imaginära kraftfält stördes, dörruppslag, knuff, sak som kastas på bilen etc. DET vore tamejfasen grymt.
av Uninium
Om man ska in på affären etc så är det vara att låta den gå med inbyggda batteriet.
Vanliga dashcams har väl inställningen att den spelar in om nån kommer i "fältet" den är på men spelar vara in om nån dyker upp.
Användarvisningsbild
av vetten
Ja Klart det kan funka men om man har kameran igång medans bilen står parkerad på en p- plats och du inte sitter i så gäller regeln för övervakningskamera säkert.
Användarvisningsbild
av Allinug
Men om kamerorna skulle startas av någon sensor, t ex IR-sensorer som sitter på bilen, så måste man väl säga att kameran manövreras på platsen - av den person som stryker omkring för nära bilen. 8)
Användarvisningsbild
av vetten
Tro knappast det, dom kameror som sitter vid bankomater startar med sensor och dom behöver tillstånd.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 66

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]

Nej det finns ingen text eller symbol på gal[…]

meddelande

Hur raderar jag gamla meddelande i centerdisplayen[…]