Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
Vix skrev:Angående rassel/missljud och att bilen inte orkar mer än 80 km/h kan det mycket väl vara att din katalysator och/eller annan del av avgassystemet är täppt. Kolla upp det. Är det inte det kan nog avyttring vara en bra ide', som flera påpekat.

Mvh.
Avgassystemet täppt?! :-O) Låter dyrt........
Det enda jag vet om avgassystemet på Blå är att det är sönderrostat...
Enkelt åtgärdat, plocka ner kissemissen och rensa den (kör ett spett igenom den) visst besiktningen lär ju gnälla....
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
Vix skrev:Angående rassel/missljud och att bilen inte orkar mer än 80 km/h kan det mycket väl vara att din katalysator och/eller annan del av avgassystemet är täppt. Kolla upp det. Är det inte det kan nog avyttring vara en bra ide', som flera påpekat.

Mvh.
Avgassystemet täppt?! :-O) Låter dyrt........
Enkelt åtgärdat, plocka ner kissemissen och rensa den (kör ett spett igenom den) visst besiktningen lär ju gnälla....
Kissemissen? o.O

Den ska ändå inte besiktigas förrän typ april-juni 2017......
av Gelis
Lillarapunzel skrev:
Gelis skrev:Lillarapunzel, Har du börjat med ditt körkort än??
Jag har övningskört. En gång. Det var i augusti. :roll:
Jaha, du verkar inte ha någon brådska, så man undrar ju varför du i princip avverkat 2 bilar redan. Duger inte Skodan att köra hästen och att övningsköra med ?? :?: ?:-/
Användarvisningsbild
av grillchips
Lillarapunzel skrev: Avgassystemet täppt?! :-O) Låter dyrt........

Och här blev det genast tydligt varför du vägrar ta åt dig det forummedlemmarna säger till dig: saker kostar pengar, då åker skygglapparna på.
Om avgassystemet är sönderrostat, BYT DET!
Dyrt? Inte nödvändigtvis, men det kostar självklart pengar att ha bil och att TA HAND om en bil, något du redan fått erfara när man inte åtgärdar specifika grejor omgående. ALLT kostar mer eller mindre, på ett eller annat sätt.

Jag kan för allt i världen inte förstå vad det är DU inte förstår. Vissa menar att du är ett troll men jag tror verkligen inte det, du är bara något ohyggligt verklighetsfrånvänd och naiv - något din ålder kanske kan vara grund för.

Men du ska veta att det känns väldigt tryggt för oss andra i trafiken att veta att ditt avgassystem är sönderrostat, även i bilens nuvarande toppfart gör det rejält med skada om det lossnar och flyger på bakomvarande bil.
av Exyzäta
White skrev:Ett gott råd om du nu inte vill skrota "Blå" är att börja reparera den innan ni plågat livet ur den.
Den är redan halvdöd, inte ens konstgjord andning eller defibrillator kommer att hjälpa. :???:
av Lillarapunzel
White skrev:Ett gott råd om du nu inte vill skrota "Blå" är att börja reparera den innan ni plågat livet ur den.
Vad finns det ens att reparera, undrar jag?
Kamrem - bytt
Olja - bytt
Oljefilter - bytt
Termostat - bytt (gjorde dock ingen skillnad, ACn/värmen funkar inte bättre, och imman blir inte mindre, för det....)

Det enda som skulle behöva fixas nu är växellådsoljan, som aldrig är bytt (och ser ut som grusig/seg Coca Cola...) och tripp/vägmätare.
Förstår dock inte vad det har med bilen går illa att göra? :???:
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 159

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?