- ons 07 sep 2016, 10:02
#1107545
Jag antar att ingen av MartinS och X90_Executive kört mycket på riktig vinterväg när underlaget varit riktigt dåligt.
Jag är uppväxt i Kiruna. När det var mycket snö och dåliga vägar så var det inte ovanligt att bilen tidvis släppte. Jag har själv varit med om att drivsnödrivorna var så pass stora på E10:an att jag fick ta sats för att komma igenom. Under den turen slirade något drivhjul rätt ofta, tidvis bägge -- hade det varit en modern bil så hade anti-sladd lampan blinkat hysteriskt.
Vad är er lösning då? Lämna bilen mitt på vägen?
Förhållandena i Sverige varierar. Det är i min värld inte alltid fel att köra med en blinkande anti-sladd lampa. Naturligtvis är det inte att eftersträva, men alternativet kan vara ännu sämre.
Jag är uppväxt i Kiruna. När det var mycket snö och dåliga vägar så var det inte ovanligt att bilen tidvis släppte. Jag har själv varit med om att drivsnödrivorna var så pass stora på E10:an att jag fick ta sats för att komma igenom. Under den turen slirade något drivhjul rätt ofta, tidvis bägge -- hade det varit en modern bil så hade anti-sladd lampan blinkat hysteriskt.
Vad är er lösning då? Lämna bilen mitt på vägen?
Förhållandena i Sverige varierar. Det är i min värld inte alltid fel att köra med en blinkande anti-sladd lampa. Naturligtvis är det inte att eftersträva, men alternativet kan vara ännu sämre.