Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Då är det fullt ös på musiken nu då? :wink:
Ja det spelar på som bara den, helt ok ljud för att vara så gammalt system. Det bästa Volvo ljudet som jag tycker är S/V70 med dynaudio systemet inget av Volvos mordenare ljudsystem slår det :)
Radion fungerar utmärkt cd-spelaren i den fungerar också utmärkt det är bra ljud för att vara så gammal och så klart den är tussen gånger snyggare än den förra radion denna passar utmärkt mot trä-panelen :D

Sen så plockade jag även isär dörren HF tog bort dom där vita plastsakerna och inspekterade glidskenorna till fönsterhissen dom såg lite torra ut så jag tog bromsrengörning och blåste på sedan blåste jag av det med tryckluft det vart rent. Jag la på sådant där fett typ, finns iaf att köpa hos swedol blandanat och det heter CRC multilube. Nu går fönster rutan upp och ner mycket lättare och snabbare än vad den gjorde förut :D

Sen av ren tur så tryckte jag på knappen för att låsa/låsa upp dörrarna och hörde att det gnällde i låskistan fick se att vajern hade hamnat på fel ställe den hade lossnat från ett fäste så en sådan där plast bit låg och skavde på den. Så jag gjorde även rent allt där och sen på med fett så nu går den motorn också lätt :D

Fixade även högtalaren då den låg och skallrade spände skruvarna lite och sen vart det ljudet borta :)

Ska ta och smörja upp samma saker i bakdörrarna då det skakar i hela dörren när man kör upp fönster rutan :shock:

Lite bilder.

Radion igång och spelar :D
Bild

Väntar på nya clips då dom så klart gick sönder :roll:
Bild
White skrev:Då har det blivit lite service på grejerna! :)

Jo sällan clips går sönder när man ska ha loss dom! :???:
Ja det gäller att hålla efter :)

Tur att bara ett clips gick sönder dom kostar 22kr styck :-O) han aldrig till Volvo idag och imorgon har dom stängt så det är väl fredagen i så fall men gissar på att dom inte har några clips hemma så jag får väl vänta tills på måndag. Jag kan ju passa på att ta bort panelen på bakdörrarna det lär säker gå något clips där med.
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 252
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]