...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
erikn skrev:Mycket bra skrivet. Håller med till 100%. Och VARFÖR ska man gödsla med de där 40-sträckorna? Det är ju 40 överallt, så där det verkligen behövs vet man ju inte var det är? Jag har frågat många, och ingen kan förklara för mig varför det är 40 förbi Vårsta på 225:an.
Dom har byggt en ny ridskola utanför Gävle, på vägen utanför har det varit 70km/h så länge jag kan minnas. Nu har de byggt en separerad cykelbana bredvid samt satt en busshållplats där. Hastigheten har då sänkts till 30km/h dygnet runt. Jag åker oftast där sena kvällar när det inte finns en kotte där, har då fruktansvärt svårt att acceptera 30-begränsningen, speciellt när den blir högre igen lagom till att man börjar komma till bebyggelse på sidorna.

Det är ändå en stor väg så 50km/h hade inte känts som för mycket och om dom nu ska ha 30, sätt det inte dygnet runt. Får barnen vara i stallet själva sent på kvällen får de väl även anses ha tillräckligt stort trafikvett?
Här i stan är det så som du önskar, man sänkte till femtio förbi det nya stallet (från 70).
Hur ser det ut i verkligheten då. Jo. På 70 håller folk 100 och 70 där det är 50. Så 30 är nog ingen dum idé, då kanske folk håller 50 som mest.. :wink:
vetten skrev:Dom som vräker ut sitt skräp genom rutan överallt och typ vad som helst, värst är det med alla glasflaskor som ju krossas och sprider skärvor över vägen. Ser krossade flaskor varje dag vid vägrenerna när jag är ute med min hund.
Det kan väl inte vara så svårt att slänga skräpet i närmaste papperskorg vid nästa stopp eller när man kommer hem.
Ja, och på alla skräpmatställen så får man även en dumstrut på köpet verkar det som, iaf om man ska döma av skräpet som ligger utefter våra vägar.
Användarvisningsbild
av joel80
Brainy skrev:Du i en V40 (MY99?) som i söndags svängde ut framför mig på landsväg och sedan konsekvent höll 10km/h under hastighetsbegränsningen och sen pinade iväg som ett skott så fort det kom en omkörningsmöjlighet. Dig blev jag irriterad på.

Att du sedan när det kom möte saktade (bromsade!!) ner igen och även började spola med spolarvätskan när jag närmade mig gjorde inte saken bättre.

Att du dessutom hade mage att blinka med helljuset i ca 30 sekunder när jag vid nästa omkörningsmöjlighet körde om dig trots att du var häftig och stämplade fullt med din 2.0T gjorde inte saken bättre.

Men det var rätt häftigt att du sedan låg som ett frimärke bakom mig de närmaste 10 minuterna inkl. igenom Gävle nästan hela vägen hem till mig.
Du såg ut att vara i 45-50årsåldern men du kände dig säkert som 18 när du betedde dig så så det var säkert värt det.

Eftersom du verkade så irriterad på att det fanns andra i trafiken och min bil är strajpad med jagrullar så förväntar jag mig att du går in här och letar efter mig, nu vet du vem jag är.

Todilooo

ARGH!!
Sånt blir man ju tokig på! Vilken väg körde du på? Var det längst 76:an?

Hoppas gubben/mannen tittar in här och vågar ge sig till känna... kan ju få berätta hur man tänker när man gör på det viset. Kanske redan en medlem sen tidigare?
av llesrof
Jag har tappat räkningen på hur många idioter jag sett på vägarna idag. Jag och några kollegor var ute på utflykt idag. Vi höll laglig hastighet och körde absolut inte långsammare än skyltningen. En stor BMW drog om på insidan på motorvägen och kastade sig sedan över i vänsterfilen för att köra om nästa. En annan BMW drog om oss i minst220 knyck på 90-sträcka. I en kurva. När jag körde in till stan på morgonen och skulle köra om några bilar och lastbilen längst fram så hände följande: bilen efter lastbilen gick ut för omkörning. Jag gick också ut för omkörning. Bilen framför mig gick även den ut för omkörning precis när jag påbörjat min omkörning så det blev till att bromsa. Den första bilen körde om så j-vla långsamt att vi som var efter fick avbryta omkörningarna eftersom stigningsfältet tog slut.

På hemvägen avlöste BMW och Audi omkörningarna. De kunde helt enkelt inte hålla 90 på 90-sträckorna utan var tvungna att köra fortare. Då var det rätt skönt att se att en av dem stoppats av en civilpolis några mil längre fram. Liiiiiite rättvisa finns det trots allt.
Användarvisningsbild
av joel80
Brainy skrev:Nej. Det var synd att jag inte fått tummen ur och monterat dashcamen.
Ja nu får du skärpa dig och fixa den så du kan göra lite gästinlägg i min incident-tråd! ;)
av hamre
Blev omkörd av en idiot med släp igår igen.

Låg 90 med buss och såg en bil komma med släp i relativt hög fart. Säkert 120 eftersom det var en 120 väg.

Kollade in i bilen och såg då 2 små barn sitta i baksätet, inga reg-skyltar på bilen och släpet låg som en orm bakom bilen.

Hur fan tänker man då? Visst jag förlorade hoppet på mänskligheten för länge sedan men detta tog ändå priset för årets idiot med släp än så länge för mig iaf.
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 552

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]