- lör 14 sep 2013, 14:26
Det är ändå en stor väg så 50km/h hade inte känts som för mycket och om dom nu ska ha 30, sätt det inte dygnet runt. Får barnen vara i stallet själva sent på kvällen får de väl även anses ha tillräckligt stort trafikvett?
erikn skrev:Mycket bra skrivet. Håller med till 100%. Och VARFÖR ska man gödsla med de där 40-sträckorna? Det är ju 40 överallt, så där det verkligen behövs vet man ju inte var det är? Jag har frågat många, och ingen kan förklara för mig varför det är 40 förbi Vårsta på 225:an.Dom har byggt en ny ridskola utanför Gävle, på vägen utanför har det varit 70km/h så länge jag kan minnas. Nu har de byggt en separerad cykelbana bredvid samt satt en busshållplats där. Hastigheten har då sänkts till 30km/h dygnet runt. Jag åker oftast där sena kvällar när det inte finns en kotte där, har då fruktansvärt svårt att acceptera 30-begränsningen, speciellt när den blir högre igen lagom till att man börjar komma till bebyggelse på sidorna.
Det är ändå en stor väg så 50km/h hade inte känts som för mycket och om dom nu ska ha 30, sätt det inte dygnet runt. Får barnen vara i stallet själva sent på kvällen får de väl även anses ha tillräckligt stort trafikvett?