Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
-1 här just nu och kikar man på morgondagens prognos för Stockholm så är det 5cm snö och sedan regn och mot kvällen minusgrader igen.
Känns som om det kan bli onödigt spännande att köra bil i morgon.
Användarvisningsbild
av joel80
Ser ut att bli en tö-dag imorgon i Stockholm.. ev med lite regn t.o.m.. För att sen bli kallare på kvällen och natten mot tisdag.. Då kommer kylan tillbaka (kan bli rejält halt gissar jag!) och om prognosen stämmer så är det tvåsiffrigt med minus i slutet på veckan igen.. och mer snö under onsdag och torsdag.

Edit: Sthlm var lite snabbare... :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Fyfan... Ja, det har töat ganska friskt idag känns det som, vägbanorna är rejält slaskiga och blöta. Tur att jag bara behöver köra bil mellan 09-12 imorrn, likaså tisdag.
Jag är definitivt ingen snöfantast men jag tar hellre det vi haft de senaste dagarna än det vi haft den senaste månaden.
Användarvisningsbild
av joel80
Du kan ge dig faan på att dom saltat gärnet nu när temperaturen höjts.. Och att det sen blir ännu värre när den sjunker igen på tisdag.
av volvo244gle
Ja nu kör saltbilarna skytteltrafik och sprider sin bilcancerframkallande dynga över vägbanan. :evil: Skönt att man har en V70 som slit-och-slängbil, så 240'sarna kan stå och mysa i sin vintervila.

-3 grader och snöfall här. Imorgon blir det en sväng med snöslungan ser jag redan nu, och mer vitt helvete verkar vara på väg enligt prognosen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Nu är det nog ett par decimeter snö i alla fall. Minusgrader och lite lätt snöfall.
Har hållit uppfarten rätt ren från snö. Så skönt om nån månad när solen är framme och värmer markstenen och allt smälter bort. Nattens snö tog ja kl 0900 imorse med stora snöslungan. Grannarna undrade nog om ja mådde bra. Kl 1100 kom snöplogen och tog allt som ja hade lämnat på gatan, perfekt!
Användarvisningsbild
av joel80
9:00 på söndagmorgon?! Får hoppas dina grannar är morgonpigga! Jag hade nog kunnat bli lite grinig.. Lika illa om nån skulle få för sig att starta gräsklipparen vid 9 på en söndag under sommaren. ;)
Användarvisningsbild
av Perra83
Jo men ja skulle iväg kl 1000 och ville inte platta till snön på uppfarten, bilen stod i garaget :lol:

Vi har en granne som kan gå ut och klippa häcken 0700 för det gjorde han senast i somras.
av Uninium
Nu var det inte roligt att köra. Var som att åka på tvättbräda på många vägar i stan. Hoppas plogbilarna hinner nöta bort skiten innan kylan kommer igen.

Liten bonusbild på en snöig bak efter att ha åkt på en tripp igår ;)
Bild
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är därför man vill ha ballongdäck på vintern. Fattar inte hur det kan bli tvättbräda i en hel stad :shock:
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 190

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007