Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
RÄTTELSE

Jag har hela tiden skrivit att jag kört på Continental CPC5 sommardäck och att jag var missnöjd med livslängden på dessa däck. Döm om min förvåning när jag igår var till Volvo för skifte till sommardäck kunde läsa på däcksidorna "Michelin Primacy 3"!!! Jag var nästan säker på att de lagt på någon annans däck att jag tänkte gå in och påpeka det, men innan det plockade jag fram samtliga förvaringsbevis och mycket riktigt stod det Michelin på dessa. Så min besvikelse på Conti ska egentligen hamna på Michelin. My bad.
Så då kan jag inhandla Conti utan ha någon förutfattad mening om livslängd.
Användarvisningsbild
av Allinug
Styfen skrev:Hej!

Jag är också inne på att köpa nya sommardäck då mönstret börjar bli väl tunt på de befintliga.

Har fastnat helt för Goodyear efficientgrip performance, har 205/55/R16.
Något jag undrar dock är prisskillnad mellan olika byter/åf:are

Bythjul.com tar 657:-/däck medans Däckia tar hutlösa (i sammanhanget) 1260:- / däck. Utöver detta tillkommer dessutom montering med 820:-
Jag antar att montering oavsett var man gör det kostar ca: 700-1000:-

Men är det någon som vet varför Däckia är så hutlösa dyra eller varför Bythjul.com är så billiga? Någon som har erfarenhet av båda?
Jag har köpt just dessa däck, för 3600 kr monterat och balanserat, från en däckfirma som beställer från dackonline.se.
Men det gick att köpa samma däck dyrare om man valde en annan däckverkstad. Detta är ju en standarddimension så det borde inte behöva bli så jättedyrt. Jag hade Michelin Energy Saver tidigare, inköpta på Bilia för 5380 kr för 4 år sedan. Bilia skulle också vara väldigt mycket dyrare även på dessa Goodyear Efficientgrip Performance.

Nu håller jag på att leta efter nya sommardäck till 240:n, där ska det vara 185/70 R14, så där är det risk att däcken blir dyrare än för V70n. :???:
av mattish
Det verkade som det var någon grym drive på däck hos Däckonline idag...
KÖpte nya däck till Grand Vitaran 225/70-16 Hankook Dynapro för 384:- st.
När jag skulle trycka igenom ordern till Aurisen Conti CPC5 195/65-15 så kostade dom 306:- st, men när jag kom till kassan kostade den 626:- st så då fick det vara.
Nu kostar Hankookdäcken till Vitaran 907:- st. Grämer mig över att jag inte var lite snabbare till Aurisen, men är nöjd att ha sparat över 2000 spänn på däcken till Suzukin...

Någon annan som märkte av driven?
Senast redigerad av 1 mattish, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Måste vara något slags fel. Har du fått orderbekräftelse till de priserna? Annars kanske du ska vänta med champagnen.
av mattish
Lövet skrev:Måste vara något slags fel. Har du fått orderbekräftelse till de priserna? Annars kanske du ska vänta med champagnen.
Jag och några kompisar har beställt och fått priserna..
Bild
av Lövet
Korka upp skumpan!
Köpte precis nya däck i ngt mindre dimension till Subarun. Det kostade med 2800:- och då var de begagnade (150mil) från Tyskland. Tyckte jag fick bra pris...
av mattish
Jag får trycka tillbaka korken.
Beställningen annulerades :evil:

"Varan var felaktigt prissatt, om du redan betalat varan betalar vi tillbaka omgående"

Jäkla skit också...
av Lövet
mattish skrev:Jag får trycka tillbaka korken.
Beställningen annulerades :evil:

"Varan var felaktigt prissatt, om du redan betalat varan betalar vi tillbaka omgående"

Jäkla skit också...
Misstänkte nästan det. Det var lite för billigt för att vara sant.
av mattish
Lövet skrev: Misstänkte nästan det. Det var lite för billigt för att vara sant.
Hoppet är ju det sista som överger en. Billig marknadsföring borde det vara att ha någon timme superrea. Sprider ju sig som en löpeld med sådana priser.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Styrledsverktyg

Funkade med detta verktyg till en s60-03 iaf

Däck till Volvo 245 GLT

"SPECIAL SPARE" kallar Volvo reservhjule[…]

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]