Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
För att när man hämtar bilen vill man enbart hämta bilen och njuta ?

”Säljaren : Kör ut bilen den är din
Köparen : ah vänta skall bara koppla upp mig och försäkra den först, ah shit inget internet har du wi-fi koden ? ”

Användarvisningsbild
av epostaren
Man kan teckna bilförsäkring i förväg, men den träder inte i kraft förrän ägarbytet är gjort. Alltså gäller inte försäkringen innan du äger bilen. Om det skulle ske att du eller säljaren avbryter affären, så är det bara för köparen att säga upp försäkringen och det brukar inte bli någon kostnad för köparen för försäkringen.
av jaronsso
Mycket snack om försäkringar..
Har ni inte köpt bil förut?
Om inte, så fixar man såklart försäkring innan man ens satt sig i sin bil, och det är inga problem alls.

Regnr får man veta innan. Bara fråga säljaren.
Jag fick mitt en vecka innan jag fick bilen.

Bara maila eller ringa sitt försäkringsbolag och teckna försäkring från X dag, (överenskommen leveransdag).
Användarvisningsbild
av Ted68
jaronsso skrev: lör 31 aug 2019, 17:53 Mycket snack om försäkringar..
Om inte, så fixar man såklart försäkring innan man ens satt sig i sin bil, och det är inga problem alls.

Bara maila eller ringa sitt försäkringsbolag och teckna försäkring från X dag, (överenskommen leveransdag).
Har du fått din bil än? Jag är nyfiken på dina intryck :-)
av Mathiasjson
Äntligen har man fått prem lev datum, dock lite besviken att den byggs i Gent och inte Torslanda. Men men, kan inte vänta tills man får ta emot den :-)
Bilagor
Screenshot_20190831-192520_Chrome.jpg
Screenshot_20190831-192520_Chrome.jpg (84.51 KiB) Visad 368 gånger
av Snowroller01
Du fick iaf snabbare lev än mig. Fick också veta min prel lev idag. V60 cc. V9. 25 veckor kvar. Beställde i juni. Säljaren sa nov, dec. Lång väntan kvar.
av jaronsso
Ted68 skrev: lör 31 aug 2019, 18:41
jaronsso skrev: lör 31 aug 2019, 17:53 Mycket snack om försäkringar..

Har du fått din bil än? Jag är nyfiken på dina intryck :-)
Japp! :-)
Hämtad i torsdags!
Inte hunnit köra några längre sträckor än, men är ändå sjukt imponerad. Inte haft någon Volvo alls förut, men gillar det nya med nya plattformarna.
Har en VW Passat också, som vi visserligen ska sälja snart, men den är bara två år gammal, så den är ju fräsch och fin. Men det är otrolig skillnad i kvalitetskänsla, premiumkänsla, materialval, osv, faktiskt. VW gör ju ändå bra bilar. Det är ju ingen Dacia liksom.. men i Volvon märks väldig skillnad. Det är ju positivt! Att de lyckats skapa den premium de påstår sig ha, för det har de allt lyckats med.
Får hoppas känslan är likadan över tid.

Älskar sätena i min. Ljust läder. Jag är nästan 2 meter lång och när jag har ställt in min stol enligt konstens alla regler är det ändå helt OK med plats bakom mig. Jag kan sitta där OK, och någon som är 180cm sitter jättebra bakom mig. Imponerande!

Bagaget, likadant där. Klart godkänt och mer än så.

Pilot assist är jag imponerad av. Sjukt när den styr själv.. I köerna runt Göteborg är det helt sanslöst bra. Bara testat En morgon ska sägas, men blev väldigt imponerad.

Överhuvudtaget bra premiumkänsla i bilen, helt klart. Galet mycket snyggare än V90. Alla detaljer och proportioner sitter där de ska. V90 (ej CC), är bara fläskig med tung bakdel.

Jag är nöjd :-)
Användarvisningsbild
av Ted68
Mycket roligt att läsa, nu längtar man ju ännu mer :-D . 10 veckor kvar bara...

Hur funkar det med dynförlängning , är den manuell?
av Mathiasjson
Snowroller01 skrev: lör 31 aug 2019, 19:39 Du fick iaf snabbare lev än mig. Fick också veta min prel lev idag. V60 cc. V9. 25 veckor kvar. Beställde i juni. Säljaren sa nov, dec. Lång väntan kvar.
Oj de va segt.. Men den som väntar på nått gott 😏
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 314
B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]