Brainded skrev:"Japp, detta var en ganska hög minibuss med dragkrok."
Har jag missat något? Har du fått tag på vittne? Eller är det ett antagande?
Skönt att de grejjorna har klarat sig!
Ojfan, det har jag inte sagt. Fick tag i den skyldige igår. Satte upp lite lappar här och var och den skyldige hörde av sig... Med svansen mellan bena.
En kvinna i sina bästa år (35-40). Det roliga är att en utomståendes man hade sett alltihop, så kvinnan och mannen hade gått fram till bilen och kollat så att det inte var några skador... De hittade ingenting som inte var helt och fint!
Bullshit!
Jag frågade varför hon inte ens satte upp en lapp och hon sa "jag tänkte höra av mig". Även detta:
Bullshit! Denna kvinnan förstod ingenting om bilar, hon visste knappt var det var (och ännu mindre hur man kör en) så jag krävde att få prata med hennes man. Följde med henne hem (bor 500m ifrån oss) och lyckades lösa det med honom utan att blanda in FB.
Deras självrisk var på 3000 kr. Om de hade annält skadan hade deras försäkringspremie höjts från 321:- / månad till 421:- / månad plus att deras "skadefria år" nollställts. De hade alltså förlorat 3000:- plus 1200:- om året.
Jag sa det till honom att om du ger mig 6500:- så glömmer vi detta och vi behöver inte blanda in FB, polis eller liknande. Han gick med på det och alla såg sig som vinnare i det hela. Ett plus är att den skyldiges make jobbar på en bildemontering här i krokarna så han skulel fixa en ny lykta plus ett nytt bakstycke till spoilern till mig.
Ska lämna fronten och listerna på lagning + lack på fredag så kanske det kommer lackas på måndag eller tisdag. Jag har som tur är en extra huv liggandes i garaget som jag lämnar in samtidigt. Grillen har jag plockat in här hemma och håller på att laga den. Kanske har jag en hel bil till nästa helg igen.
V90 T6 Polestar Inscription -2018
XC90 D5 R-design -2016