Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Om krockkraften varit så hög att huven är böjd. Hur har framvagnen klarat sig? frontbalk, hjulupphängningar, kylare osv?

Det kan iofs ha varit ett högt fordon som orsakade skadorna och då kan ju huven skadas enklare.

mvh
Anders
av Siqqe
Japp, detta var en ganska hög minibuss med dragkrok. Nytt bakstycke till frontspoilern måste köpas men annars är innanmätet (kylare osv) intakt.
Användarvisningsbild
av Brainy
"Japp, detta var en ganska hög minibuss med dragkrok."

Har jag missat något? Har du fått tag på vittne? Eller är det ett antagande?

Skönt att de grejjorna har klarat sig!
av Siqqe
Brainded skrev:"Japp, detta var en ganska hög minibuss med dragkrok."

Har jag missat något? Har du fått tag på vittne? Eller är det ett antagande?

Skönt att de grejjorna har klarat sig!
Ojfan, det har jag inte sagt. Fick tag i den skyldige igår. Satte upp lite lappar här och var och den skyldige hörde av sig... Med svansen mellan bena.

En kvinna i sina bästa år (35-40). Det roliga är att en utomståendes man hade sett alltihop, så kvinnan och mannen hade gått fram till bilen och kollat så att det inte var några skador... De hittade ingenting som inte var helt och fint! Bullshit!

Jag frågade varför hon inte ens satte upp en lapp och hon sa "jag tänkte höra av mig". Även detta: Bullshit! Denna kvinnan förstod ingenting om bilar, hon visste knappt var det var (och ännu mindre hur man kör en) så jag krävde att få prata med hennes man. Följde med henne hem (bor 500m ifrån oss) och lyckades lösa det med honom utan att blanda in FB.

Deras självrisk var på 3000 kr. Om de hade annält skadan hade deras försäkringspremie höjts från 321:- / månad till 421:- / månad plus att deras "skadefria år" nollställts. De hade alltså förlorat 3000:- plus 1200:- om året.

Jag sa det till honom att om du ger mig 6500:- så glömmer vi detta och vi behöver inte blanda in FB, polis eller liknande. Han gick med på det och alla såg sig som vinnare i det hela. Ett plus är att den skyldiges make jobbar på en bildemontering här i krokarna så han skulel fixa en ny lykta plus ett nytt bakstycke till spoilern till mig.

Ska lämna fronten och listerna på lagning + lack på fredag så kanske det kommer lackas på måndag eller tisdag. Jag har som tur är en extra huv liggandes i garaget som jag lämnar in samtidigt. Grillen har jag plockat in här hemma och håller på att laga den. Kanske har jag en hel bil till nästa helg igen.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja bra att du får till kärran igen :D

"Ojfan, det har jag inte sagt."

Är det någon annan som skriver i inläggen igen? :???:

/Kalle
av haxpet
Fint att det löser sej.

Och skönt att det kom fram en skyldig, även om hon inte ville kännas vid att det blivit några skador så erkände hon ju i alla fall och det är ju hela poängen.

Om någon erkänner att dom gjort fel så är det ett stort steg. Sådana personer börjar bli få idag.

Så tur i oturen får man säga.

Nu hoppas jag som alla andra att du får din bil i skick snabbt så vi kan se hur det fortskrider.

Du har inte tagit några bilder på skadorna? Även om sådant är tråkigt så kan det kasnke vara kul att ha senare när allt är frid och fröjd igen.
Användarvisningsbild
av Brainy
Skönt! Grattis!

Personligen vettetusan om jag skulle varit så pass snäll. Jag hade låtit lackeraren fått full betalning osv. och sen var det upp till den andre parten att blanda in FB eller ej.

Hade personen gett sig till känna från början så hade jag däremot kunnat vara hygglig :)
Å andra sidan så är det väl sådana hyggliga personer som du som gör att hon faktiskt gav sig till känna till sist.

Kalle: Tror han svarade på min fråga om han fått reda på vem som gjort det eller ej ;)

mvh
Anders
av Siqqe
Brainded skrev:Skönt! Grattis!

Personligen vettetusan om jag skulle varit så pass snäll. Jag hade låtit lackeraren fått full betalning osv. och sen var det upp till den andre parten att blanda in FB eller ej.

Hade personen gett sig till känna från början så hade jag däremot kunnat vara hygglig :)
Å andra sidan så är det väl sådana hyggliga personer som du som gör att hon faktiskt gav sig till känna till sist.

Kalle: Tror han svarade på min fråga om han fått reda på vem som gjort det eller ej ;)

mvh
Anders
Problemet är att om vi blandar in FB så återställs inte bilen i samma skick som den var i. R-fronten, min hemmatillverkade grill, ej orginallack (lackerarens hemmablandade) mm. Hur går det då? De betalar väl inte ut pengar bara sådär?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]