Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har sett det påstås att om man kör bilens inbyggda värmare så stänger den av rörelsedetektorn själv. Eftersom bilen vet om att värmaren är på. Om det är sant vet jag inte, men det är i alla fall sant att min aldrig har larmat när dieselvärmaren varit igång.
av mikebike
apersson850 skrev:Jag har sett det påstås att om man kör bilens inbyggda värmare så stänger den av rörelsedetektorn själv. Eftersom bilen vet om att värmaren är på. Om det är sant vet jag inte, men det är i alla fall sant att min aldrig har larmat när dieselvärmaren varit igång.
Inte min heller, däremot larmar den vid andra tillfällen!
av Hertsh
Hertsh skrev:Jag har nu ringt service på Upplands Motor igen och eftersom åtgärden att ställa in fläkten nedåt inte hjälpte kommer de ta in bilen på garanti nästa vecka (torsdag) för felsökning och åtgärd. Återkommer efter det med feedback. Får se om de kan göra något åt det hela. De sa i alla fall över telefon rakt ut "så ska du inte behöva ha det. Man ska inte behöva ställa in bilen på reducerad larmnivå".
Lämnade in bilen på Upplands Motor i Torsdags och hämtade den igår Fredag. Det fanns felkod på främre MMS givaren (fråga mig inte vad det står för) vilken mäter luftmassa. De bytte den på garanti och de två gånger jag kört motorvärmaren har larmet inte gått igång. Verkar lovande.

Dock har klåparen till servicetekniker skrapat min inredning när han tagit loss eller satt tillbaks mittkonsolen så jag måste tillbaka med bilen och kräva att de byter ut ramen runt kopphållarna som nu är skadad.

Dessutom hade han inte vett att ställa tillbaka stol och speglar där de var när jag lämnade in bilen. Så enkelt men så sällan det görs. Riktig servicekänsla efterfrågas!
Användarvisningsbild
av the_dolph
Gjorde en tur på 28 mil idag. Runt 5 till 12 minusgrader. Dubbdäck. Drog 0.85 :)
av Andis
the_dolph skrev:Gjorde en tur på 28 mil idag. Runt 5 till 12 minusgrader. Dubbdäck. Drog 0.85 :)

Riktigt bra förbrukning :-)
På den underbara T6, 6cyl.

Ungefär vilken fart var det på vägarna du körde?
Användarvisningsbild
av the_dolph
Hade säkert gått billigare om jag legat mer konstant på samma fart. Men det är så kul att gasa :)
Användarvisningsbild
av the_dolph
Nu har jag äntligen kunnat testa awd systemet ordentligt på både snö och is. Går som ett spjut, inga problem att ta sig fram, reagerar snabbt vid start i isig uppförsbacke. Har även testat utan antispinn. Riktigt nöjd.
av OssianF
Är det någon som provat BSR-trimmet till T6:an? De har 20% rabatt t.o.m. 31 januari nästa år.
Har själv en S80 My14 med denna härliga motor och har beställt trimning.
På deras hemsida står det att trimningen endast görs i Växjö på T6:an. Men nu säger dom att det även går i Stockholm. Dock tar det upp till tre dagar. Under denna tid har de beställt en lånebil till mig. Har även beställt deras bomullsfilter till luftrenaren.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 149

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]