Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
Gå till en bilelektriker annars så hittar de felet snart med mätare o grejer,så slipper du gå få hjärnblödning :-)
Kan inte vara så dyrt med felsökning bara. Liten liten sträcka kan du bogsera i låg fart.
av sicnarf
Jag var nyfiken på denna bilens fel. Jag skickade honom ett personligt medd och frågade om han hittade felet. Ja,svarade han. Felet var att kabelskon bakom HANDSFACKET var för löst. Ett nytt kabelsko så var bilen ok skrev han. Men jag vet inte vad han menar. Kan nån förklara bättre.
Användarvisningsbild
av lennarte
Sitter inte där en kopplingsplint med bara "grova" röda kablar ? Har för mig det.

Nog kunde han väl vara såpass vänlig att han själv kunde skrivit det... :evil:

Mvh
Lennart
av sicnarf
Ja,så här skrev han exakt. Jag har kopierat och klistrat detta från hans meddelande svar till mig.
"Jo,den är igång igen. Va pluskabeln in i bilen som hade dålig kontakt. Va bara att byta kabelskor in under handskfacket.. Så funkade allt igen".
Lennarte,vad menar han här? Eller kan du själv förklara bättre,Fesken?
Användarvisningsbild
av lennarte
sicnarf skrev:Så funkade allt igen".
Lennarte,vad menar han här? Eller kan du själv förklara bättre,Fesken?
På batteriet sitter ju kabeln som går direkt till startmotorn. På kabelskon på batteriet sitter där, direkt under muttern en ( ungefär) 10mm² röd kabel som går längs innerskärmen (i en kabelhärva) och i i kupén under tändspolen. Någonstans vid höger A-stolpe sitter en kopplings plint (som delar denna kabel till 2 nya kablar) som "matar" bl.a tändnings låset. Om jag inte är helt ute och "reser" är det en"plåtbit" (i ett "plasthölje) som det är skruvat fast (minst) 3 st kablar i (alla röda). Någon av dom skruvarna är det säkert som har lossnat. Det finns även en likadan vid vänster A-stolpe. Den exakta placeringen kan jag inte säga, men dom heter 15/1 på Volvospråk (Auto-Info)

Mvh
Lennart
av sicnarf
Tack så mycket! Då vet jag vad han menar. Man lär sig nytt varjedag här.
Synd bara att de inte återkommer och berättar här för nån annan kan ha hjälp av detta information faktist.
Men nu har vi löst detta så det är bra. :D

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]