- lör 03 aug 2013, 20:14
Ja speciellt lågt kanske det inte är. Vet inte hur mycket en takbox och automat påverkar förbrukningen i hastigheter runt 140km/h som många av milen avverkades? Har svårt att göra någon bra jämförelse utan boxen då det alltid är box på vid längre körningar. Den börjar iaf väsnas en hel del i 120km/h! :)
Volvo V70 2.5FT Aut MY09, Autotech 298hk/470Nm på E85 "Gummisnodden"
Själv är jag väldigt nöjd med min. Gillar motorn och automaten som gör bilen tyst och utan vibrationer. 200hk versionen i MY09 känns väldigt trött men med polestar gör nog mumma för motorn, själv kör jag med autotech APC och nu finns det tillräckligt med kraft. Upplever att automatlådan gör ett bättre arbete med högre effekt och ju mer last som den får bära. Något som det har diskuterats är bränsleförbrukningen som kanske är lite väl hög, gäller både med bensin och etanol. Där upplever jag att etanolen blir effektivare ju hårdare/fortare man kör. Igår kördes en tur på 45mil med en snitthastighet på 110km/h på 50% motorväg och 50% landsväg med många omkörningar, takbox och fullt bagage. Bilen snittade 1,35/mil med etanol i tanken vilket jag inte tycker är speciellt högt!? :D
- By Marnlasse