Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
päpplet skrev:köp ett annat mätarhus och plocka dreven ur om du vill ha samma mätarställning?
sicnarf skrev:Det finns inte garanti att den fungerar päpplet.
Jag googlade lite och hittade detta. Kolla,kan finnas nåt här Vix.
https://shop.rings-things.com/cart/pc/G ... -c3755.htm
Kugghjul,kuggdrev heter sprockets på engelska om du vill leta vidare själv.
Har bytt det en gång redan så mätarställningen är ca 10000 mil för mycket :???:, Hade gärna köpt ett till att testa med om det fanns billigt men det gör det inte. Då ska man ha tur och som sicnarf säger är det ju inte heller säkert att det funkar då problemet är supervanligt nu och fler och fler går sönder varje dag.
Det kanske kan finnas där, får ta och mäta. Hur mäter man dem? diagonalt från pigg till pigg?
Användarvisningsbild
av Vix
Ravi skrev:Samma på min mätare men sån tur så har jag några gamla mätare i källan :) bara ta ett från dem
Hehe jaså? Inte sugen på att avyttra lite kuggdrev
;-//
Användarvisningsbild
av Vix
Vad vill du ha för ett helt? Måste kolla antal kugg på de som sitter på. Läst att det kan vara olika.
Är i alla fall VDO 4-stifts
av Dildo
Måste tacka för tipsen ang kugghjulen. Har felsökt det mesta och hittade denna tråd. Åkte till en bilskrot och köpte mig billigt ett mätarhus där trippen funkade men tankmätaren va ur funktion. Plockade ut kuggen från den och bytte ut den trasiga och vips så hade jag en fungerande tripp igen. Stort tack :-)-)
Användarvisningsbild
av Vix
Haha. Somliga har tur. Har fortfarande inte hittat något. Kanske inte har sökt överdrivet mycket heller :roll:
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]