Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Vore den "specad för USA" skulle den väl inte ha manuell låda, hastighetsmätare i kilometer och ECC-panel i celcius.

ECC-panel och DIM går ju att byta relativt lätt om man t.ex tar med den hem som flyttbil men växellådan...?
av mbc
Enligt chassinr är det modellår 06,
Spontant utan att ha sett bilen om den är i toppskick så tycker jag den kostar minst 30000 för mycket, iallafall privat.
En handlare med gott rykte kanske kan ta lite extra men inte 110 loppor!!
Sen att kalla den "usaspec" utan att vara det hade jag backat direkt, vad mer kan säljaren hitta på för konstigt.
av Lecar
Nedan följer information om tidigare ägare:            
L I S T A  Ä G A R/ B R U K A R H I S T O R I K                                                                                                    Regnr * WZC352.  PB       VOLVO R + S60            MBLÅ        YV1RS544162510916        WZC352-6 INFÖRT   Antal: 6   
1:a itrafik: 2005-08-24                                                                                                   

Nr Förvsdat   Pers-/Orgnr Namn & Adress                                        

1  2008-05-02 xxxxxx-xxxx HERMANSSON, ANN-CHARLOTT ELISE                                                  SVARTEBORG 18 455 97 DINGLE                           

2  2007-12-27 556683-1367 BILVARUHUS SE I GÖTEBORG AB                                                     ÅGATAN 18 B 431 35 MÖLNDAL                            

3  2006-09-28 xxxxxx-xxxx JAKSIC, GORAN                                                                   EKLANDA TORG 25 431 49 MÖLNDAL                       

4  2006-09-14 699059-5602 BR.BRANDT PERSONBILAR AB                                                        JOHANNESBERGSVÄGEN 1 462 40 VÄNERSBORG                

5  2006-06-28 699072-2131 VOLVO BIL, BEGAGNADE BILAR                                                      VBF, VOLVO/RENAULT 405 31 GÖTEBORG                                                                                                                                                                                    Nr Förvsdat  

Pers-/Orgnr Namn & Adress                                         

1  2005-08-24 699072-2099 VOLVO BIL I GÖTEBORG AB                ** BRUKARE **                            BOX 870 161 24 BROMMA                                 

2  2005-08-24 556056-6266 VOLVO BIL I GÖTEBORG AB                ** LEASGIV **                            405 31 GÖTEBORG                                       

3  2005-07-14 699072-2081 VOLVO BIL I GÖTEBORG AB                                                         VBT /FÖRREG TUVE 405 31 GÖTEBORG                                                                                            
av llesrof
Lecar skrev:Hur ska man pruta ner den på ett smidigt sätt? Går det?
Finns det smidiga sätt att pruta på menar du? :D Jag pallar inte med sånt och ger mitt bud. Accepteras inte det så betalar jag antingen det som står på prislappen eller köper en annan till ett bättre pris. Ofta inser inte säljaren att de satt ett orimligt pris och är ovilliga att ta det man erbjuder. Det är i och för sig sällan säljare och köpare har samma uppfattning om vad som är ett rimligt pris och säljaren accepterar köparens erbjudande. Alla säljare vill ju ha så mycket som möjligt och alla köpare vill ju göra ett klipp. Vissa mer än andra. Jag funderar själv på att sälja min bil men drar mig för det när jag tänker på alla prut-fascister som vill göra världens klipp på min bekostnad och få det att låta som om att de gör mig en tjänst som köper den.

Förklara att du gärna betalar lite extra för en välskött bil med rätt utrustning istället för att köpa något som du bara nästan blir nöjd med. Förklara också att du gärna vill köpa just den här bilen men att priset är orealistiskt högt även om du är beredd att lätta på lädret. För så är det, välutrustade bilar i bra skick får man betala mer för än en tomhylsa till bil. Eller så får man vara jäkligt snabb, som jag var när jag köpte min :mrgreen:
av Lecar
Bilen var kanonfin. Nästan sjukligt pedantskött. Bränslevärmare med tidur fanns också, hade glömts att skrivas i annonsen.

Men damen påstår att det är 290hk i bilen, för att den tydligen såldes sådan i usa? Men inga bevis på detta finns.
Användarvisningsbild
av rüttner
Har kollat runt lite och inte hittat nån info om att en t5 skulle sålts med 290hk original, det som är i närheten är ju en R men då är det en t5 på 300hk och awd.
av Lecar
Pratade nyss med kvinnan, och hon vägrar gå under 110kkr, så jag ger upp. Jag kan inte ge så mkt för en bil som inte är värd så mkt, trots att den är precis som jag vill ha den.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Lecar skrev:Pratade nyss med kvinnan, och hon vägrar gå under 110kkr, så jag ger upp. Jag kan inte ge så mkt för en bil som inte är värd så mkt, trots att den är precis som jag vill ha den.
Den kvinnan lär äga den bilen lääänge till :wink:

Ifrågasatte du förresten att det skulle vara en "USA" style S60?

Restvärde? Ja det beror väl på […]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]