Lecar skrev:Hur ska man pruta ner den på ett smidigt sätt? Går det?
Finns det smidiga sätt att pruta på menar du? :D Jag pallar inte med sånt och ger mitt bud. Accepteras inte det så betalar jag antingen det som står på prislappen eller köper en annan till ett bättre pris. Ofta inser inte säljaren att de satt ett orimligt pris och är ovilliga att ta det man erbjuder. Det är i och för sig sällan säljare och köpare har samma uppfattning om vad som är ett rimligt pris och säljaren accepterar köparens erbjudande. Alla säljare vill ju ha så mycket som möjligt och alla köpare vill ju göra ett klipp. Vissa mer än andra. Jag funderar själv på att sälja min bil men drar mig för det när jag tänker på alla prut-fascister som vill göra världens klipp på min bekostnad och få det att låta som om att de gör mig en tjänst som köper den.
Förklara att du gärna betalar lite extra för en välskött bil med rätt utrustning istället för att köpa något som du bara nästan blir nöjd med. Förklara också att du gärna vill köpa just den här bilen men att priset är orealistiskt högt även om du är beredd att lätta på lädret. För så är det, välutrustade bilar i bra skick får man betala mer för än en tomhylsa till bil. Eller så får man vara jäkligt snabb, som jag var när jag köpte min :mrgreen: