Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ni77
Ta en kniv och skär försiktigt längs efter,där slangen är krymt på Y kopplingen.Sen är det bara att dra av slangen.Gjorde så förra helgen nämligen.Drog sedan en ny slang (av gummi).Satte även ett buntband runt,precis vid skarven,på utifall.Funka perfekt. :)
Gå till volvo och beställ ny. Om jag inte missminner mig så är den omgjord och du kommer få en slang i gummi med rätt anslutningar. Och stötfångare behöver inte demonteras, man kommer åt utan problem i alla fall. Kostar 200-300kr i material och jobbet tar en halvtimma att utföra.
Tim skrev:Gå till volvo och beställ ny. Om jag inte missminner mig så är den omgjord och du kommer få en slang i gummi med rätt anslutningar. Och stötfångare behöver inte demonteras, man kommer åt utan problem i alla fall. Kostar 200-300kr i material och jobbet tar en halvtimma att utföra.
Enligt Bila så behövde man demontera hela stötfångaren men jag kan ju åka till Volvo och se vad de har.
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]