Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ni77
Ta en kniv och skär försiktigt längs efter,där slangen är krymt på Y kopplingen.Sen är det bara att dra av slangen.Gjorde så förra helgen nämligen.Drog sedan en ny slang (av gummi).Satte även ett buntband runt,precis vid skarven,på utifall.Funka perfekt. :)
Gå till volvo och beställ ny. Om jag inte missminner mig så är den omgjord och du kommer få en slang i gummi med rätt anslutningar. Och stötfångare behöver inte demonteras, man kommer åt utan problem i alla fall. Kostar 200-300kr i material och jobbet tar en halvtimma att utföra.
Tim skrev:Gå till volvo och beställ ny. Om jag inte missminner mig så är den omgjord och du kommer få en slang i gummi med rätt anslutningar. Och stötfångare behöver inte demonteras, man kommer åt utan problem i alla fall. Kostar 200-300kr i material och jobbet tar en halvtimma att utföra.
Enligt Bila så behövde man demontera hela stötfångaren men jag kan ju åka till Volvo och se vad de har.

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]