- tis 11 jun 2013, 22:07
Får leta vidare på en lösning på det här i morgon......riktigt trött i skallen just nu.
Moderator: Moderatorer
GWS skrev:Inte lätt att säga, har inga felkoder. Nu är man tydligen i det läget där man märker hur beroende man är av felkoder för att kunna reparera en modern bil. Har man inga felkoder återstår tydligen bara att byta komponenter tills det fungerar.Nej det är inte ett alternativ som är bra. Som jag sade tidigare, på med dator som kan
GWS skrev:Inte helt för mig att avgöra hur ett fel med misständning uppträder. Har aldrig råkat ut för det tidigare, så ...... Hjälper ju inte att skifta plats på spolarna heller, felet kommer rimligtvis att uppträda likadant på en annan cylinder.Har för mig att jag lyckats få min stroboskop lampa att tändas av endast primärsignal. Detta var dock inte på en Volvo men principen var densamma, separat tändspole till varje stift. Tror det kan vara värt ett försök.
Kom att tänka på en sak när du nu nämner tändspolarna: Skulle det gå att se skillnad på hur spolarna uppträder om jag hänger på en gammal tändinställningslampa? Det handlar visserligen bara om att kolla på primären till spolen och säger kanske inget om högspänningsgnistan på sekundären. Spänningen till spolen är kanske heller inte tillräcklig för att trigga lampan.
Finns det något sätt att lösa ut om det är dålig gnista från en eller fler spolar? Får ju inga felkoder så den vägen går det inte.
Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]