Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

*pettson* skrev:Eftersom diagnosen inte är en diagnos utan ett logiskt uttalande så måste man varit mekaniker en hel dag för att säga så. Eller så vet man hur en motor generellt är byggd.
Vi kan ju logiskt konstatera att olja hälls i och försvinner utan synliga spår på utsidan. Vips måste den förbrännas på insidan. Antingen är läckaget via kolvsidan eller via toppsidan.

Det är nu här 30års erfarenhet skulle berättat för dej vad som läcker mest.
Det tar drygt en timma utan att öppna motorn nåt speciellt för att göra en mera noggrann diagnos.
Ooo, ett spydigt svar av Pettson! Så ovanligt! Äh, jag orkar inte ens svara på din skit.
av *pettson*
MegaJos skrev:
*pettson* skrev:Eftersom diagnosen inte är en diagnos utan ett logiskt uttalande så måste man varit mekaniker en hel dag för att säga så. Eller så vet man hur en motor generellt är byggd.
Vi kan ju logiskt konstatera att olja hälls i och försvinner utan synliga spår på utsidan. Vips måste den förbrännas på insidan. Antingen är läckaget via kolvsidan eller via toppsidan.

Det är nu här 30års erfarenhet skulle berättat för dej vad som läcker mest.
Det tar drygt en timma utan att öppna motorn nåt speciellt för att göra en mera noggrann diagnos.
Ooo, ett spydigt svar av Pettson! Så ovanligt! Äh, jag orkar inte ens svara på din skit.
Svaret var inte spydigt, det var du som tog det så förmodligen. Varför du tog det så, det lägger jag mej inte i.
Det var ju ingen diagnos, det var ju bara logiskt enligt vad jag förklarade.
En diagnos innefattar ju faktiskt VAD som är problemet, inte det uppenbara symtomet som att oljan försvinner utan synliga spår.
Jag garanterar vad jag skrev i övrigt. Jag har förvisso inte skruvat i 30år men 28, det är nära nog.
Är din mek såpass bra så kan han berätta för dej liksom jag kan om jag undersöker runt en timma.
Eftersom en renovering inte är helt gratis, eller för den delen jättesnabb så kan det vara läge att få en riktig diagnos på vad problemet är exakt, så du vet när du tar ett beslut om hur du går vidare.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]