Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är jag den enda här som lästa bruksanvisningen pärm till pärm minst en gång under väntan på bilen. :)
Jag tankade hem bruksanvisningen som PDF redan innan jag gjorde beställningen. Sen var ju det en del i bearbetningen av den jobbiga väntan. :P

Låg bl.a och lästa delar av den på mobilen i sängen innan jag skulle sova.. hahaha.
joel80 skrev:Är jag den enda här som lästa bruksanvisningen pärm till pärm minst en gång under väntan på bilen. :)
Jag tankade hem bruksanvisningen som PDF redan innan jag gjorde beställningen. Sen var ju det en del i bearbetningen av den jobbiga väntan. :P

Låg bl.a och lästa delar av den på mobilen i sängen innan jag skulle sova.. hahaha.
+1
Frode55 skrev:
Brainy skrev:Vad händer om du trycker en gång och sedan väntar?
'
Tack för det tipset!
Precis var det! Jag har varit alldeles för otålig. Det visade sig att man bara skall trycka en gång - och efter 3-4 sekunder startar bilen :oops:
Förstår att det känns drygt. Kanske att bilen kan spela lite pausmusik under tiden :mrgreen:
Ok. Eftersom ni tydligen inte förstod den fina vinken. Lägg ner att klanka på TS för att han inte läst just detta i bruksanvisningen, forumet är till för att hjälpa varandra.

Nej jag pratar inte för mig själv men det är bara att titta på en stor del av trådarna här på forumet.
Du skrev "Ingen här är speciellt bra på att läsa bruksanvisningen", inte att vissa är det. Så lägg ner att klanka på mig, för jag har läst den. Uppenbarligen en hel del andra också, av inläggen ovan att döma.
För övrigt är det en i högsta grad rimlig hjälp i ett sånt här läge att påpeka att bruksanvisningen är ett bra verktyg när det gäller att lära sig hur bilen fungerar, så nog fick TS den hjälp han behövde, på flera sätt. När det dessutom tydligen är så i en stor del av trådarna i forumet, att det är uppenbart att bruksanvisningen inte ens öppnats, när det hade varit lätt att hitta den relevanta informationen där, är det ett ännu större incitament till att påpeka att bruksanvisningen inte bara är en prydnad, utan faktiskt nyttig. I pdf-versionerna kan man ju söka efter saker också, så de är på ett vis ännu smidigare.

@batmac , Ja det börjar bli dags att fundera[…]

Bump

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]