Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av azzo
Kostade cs 100 kr på rejmes norrköping. Dem ville ha peronlig kontokt plus reg nr.
av Boden
Har du köpt bilen hos en bilhandlare så testa att höra om de kan fixa fram koden gratis. Det funkade för mig, ca 1 år efter att jag köpt bilen av dom.
av Daniel F
Hmm, radicoden brukar alltid finnas vid handboken och serviceboken, ett litet kort (om det är en Volvo org. stereo då alltså). Om du köpt den av en handlare, så skall du klart kräva att de fixar. Sen har jag aldrig riktigt förstått radio-code på en integrerad Volvo stereo, hur attraktiv är den att stjäla?
av Tartryffel
Daniel F skrev:Hmm, radicoden brukar alltid finnas vid handboken och serviceboken, ett litet kort (om det är en Volvo org. stereo då alltså). Om du köpt den av en handlare, så skall du klart kräva att de fixar. Sen har jag aldrig riktigt förstått radio-code på en integrerad Volvo stereo, hur attraktiv är den att stjäla?
Det finns ingen radiokod på integrerade stereos. Fast i S/V40 är ju inte stereon integrerad heller.
av Daniel F
Ehum, jasså?:roll:

De flesta V-S/40 jag kört har just Volvo's egna integrerade stereo. Själv har jag den mer avancerade, ngt på 60 tror jag, med RDS, CD och kassett. Den har def. radiokod, eftersom jag bytt batteri en gång och att de bryter strömmen vid service ibland. :)

Uttryckte jag mig fel, när jag sa integrerad eller har du missuppfattat något? :???:
av Tartryffel
Med integrerad stereo brukar man syfta på de som sitter i S60, V70N, S80 osv. Kanske uttryckte mig oklart, men det är en ganska klar skillnad för de apparaterna "gifter sig" med bilen (integrerade) och är därmed meningslösa att stjäla, därmed behövs heller ingen radiokod.
av Daniel F
Öhh jag just det, det är en sådan jag har, och visst håller jag med dig, att de är helt meningslösa att stjäla, likaväl den jag har, men trots detta, så finns det en radiocode till den! :)
av Tartryffel
Den där brukar inte räknas till integrerad, med det brukar man (som sagt) mena de nyare maskinerna i S60, V70N osv. Men jag förstår vilken stereo du har :)

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]

Det är service på mindre ort, lå[…]