- ons 06 feb 2013, 19:28
Har handlat på för mej en ny nätbutik. Mekanica.se med en bra upplevelse samtidigt som det blev fel.
Tyvärr blev en av mina två beställda delar fel så den passade inte. Jag kan inte klandra dom för det då biltema, autoexperten, mekonomen och skruvat likaså hade fel del, inte ens VAG hade koll. Det om något var ett lågvattenmärke. Det handlar om ett kamremskit som inte är årsmodells/motorbaserat utan chassienummerbaserat.
Jag kontaktade Mekanika och fick direkt hjälp och en lösning på mitt problem. Man erbjöd sej att fixa rätt kit utan knussel. Nåt jag däremot tyvärr inte kunde nyttja då bilen låste upp lyften. Hade den inte gjort det hade det varit utmärkt.
Men det är nåt jag uppskattade trots allt.
Jag fick direkt ett returnummer och jag har fått retursedel. Det har varit bra tydliga anvisningar om hur jag som kund ska sköta det hela dessutom. Både gällande paket och faktura osv.
Ovanstående är säkert nåt alla kan fixa till, men jag kände vi hade framförallt en vettig dialog då dom önskade få veta mera om bilen det handlade om osv. Dom ville ha info och dom ville rätta till. Jag är en kund, även om jag är på andra sidan internet, jag är inte ett ting eller en det.
Känslan av att vara en kund är nåt jag saknat hos en hel del.
Som jag sa så blev det en bra upplevelse trots att det inte blev riktigt rätt. Jag kommer att handla där igen.