Skärgårdsnisse skrev: ↑Idag, 11:15
..Vad som förbryllar är att när jag får startproblemet, så drar jag ut bränslepumpsrelät (det gamla (det nya går inte alls)), tittar på det, blåser lite på det och sedan sätter tillbaka det. Och då, 7 gånger av 10 så startar bilen och går.
Det låter ju som det faktiskt är fel på ditt gamla relä. En dålig lödning kanske, då kan det räcka med att röra lite eller knacka på det så kan det fungera en stund.
Och det nya måste ju vara fel sort eller trasigt eftersom det inte funkar alls.
Går det inte att pilla isär det gamla reläet och inspektera lödningarna? Gissar att kåpan sitter ihopsnäppt med plasthullingar som man får lyfta på..
Kolla också i reläsockeln (i bilen alltså) att inte någon av hylsorna har tappat spänsten och gör dålig kontakt mot reläet. Skulle kunna förklara varför det nya reläet inte funkar alls om det råkar ha aningen tunnare anslutningsbleck.
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65350 mil, siktar på 100k. What could possibly go wrong? Den går ju så fint. Oops..

Ny kupefläkt sen några dar tillbaka
