Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jokenr1
[Tjo :D

Nu är man glad igen!

Nu går bilen som vanligt igen, inga misständningar eller ryck what so ever.. vet inte vad det kan ha varit men det måste varit skit någon stanns, kanske hjälpte Ignition cleanen från STP som jag hällde i tanken eller så var det fukt i systemet kanske?! Det var iaf inte: Styrboxen, lösa slangar i motorrummet, dåligt ladd från turbon, igensatt bränslefilter, dåliga tändstift eller LMM.

Fan vad gött, såt typ tusenlapparna flyga kring skallen på en ;) men händer samma sak igen får jag nog lämna in bilen eftersom de är något som är fel!

Jag ska hålla er uppdaterade, länge leve t4an :)

ciaoo
Användarvisningsbild
av MartinS
Du skrev att du precis köpt bilen, hade den stått länge innan du köpte den? Det kan ju ha varit fukt i bränslet. Eller hade du kört upp ett par tankar innan? Försvann problemet när du tankat?

/Martin
Användarvisningsbild
av jokenr1
MartinS skrev:Du skrev att du precis köpt bilen, hade den stått länge innan du köpte den? Det kan ju ha varit fukt i bränslet. Eller hade du kört upp ett par tankar innan? Försvann problemet när du tankat?

/Martin
Japp har precis köpt den men han som hade den innan har använt den dagligen. Kan ha varit dålig kvalité på soppan som du säger. Har tankat en full tank på Jet. Har väl kört upp 1,5 tankar så länge jag haft den men efter att jag tankat med ny soppa på en "tanka" mack + stp ignitionclean så verkar det ha löst problemet!

tack!

Mvh

Jocke
Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]