Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
TS vill helt enkelt skriva av sig.

Kan ju säga att jag ägt tyskt o nej jag är inte nöjd. Testa att äga en audi allroad !!! då fattar ni vad som är DYRT o dålig kvalitet. Har även ägt bmw e39. Mindre kul på vintarna kan jag lova.
Min s60 känns klasser bättre.
Visst när en bil går sönder o man måste betala massa pengar är ALLT skit så enkelt är det
av eddar
Ikke alle verksteder er gode . .
ikke alle sjåfører er gode . .
ikke alle politikere er gode . .
. . MEN, der finns jo andre, forsøk hos andre prazzel . . .
skrota inte bilen med nye deler . .
Användarvisningsbild
av gaggi77
PTV skrev:
Lucif3r skrev:Mjahapp... Och poängen med denna tråd var...? (som dessutom är i fel sektion)
Poängen med tråden är att personen ifråga vill tala om att Volvo reparerat hans bil för runt 20 000:- och efter denna reparation bett ägaren till bilen att skrota den istället !?.Var det inte enklare att tala om detta från början istället för att ösa in pengar i ett svart hål.Och nej, Volvo är inte längre vad det har varit som bilmärke varken kvalitetsmässigt eller personalmässigt ... Volvo har ju tyvärr även tillverkat bilar i klass med Yugo 45 ... LOL. :lol:
Haha :lol: Yugo 45 är bättre bil :lol: ialf den rullar 20 år utan problem tills den rostar ihjäl...
PS tycker personligt att org volvo verkstäder är katastrof. Åker aldrig till de, aldrig i livet! Hade problem med de innan. Fusk!
Senast redigerad av 1 gaggi77, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av greeeken
gaggi77 skrev:
PTV skrev:
Lucif3r skrev:Mjahapp... Och poängen med denna tråd var...? (som dessutom är i fel sektion)
Poängen med tråden är att personen ifråga vill tala om att Volvo reparerat hans bil för runt 20 000:- och efter denna reparation bett ägaren till bilen att skrota den istället !?.Var det inte enklare att tala om detta från början istället för att ösa in pengar i ett svart hål.Och nej, Volvo är inte längre vad det har varit som bilmärke varken kvalitetsmässigt eller personalmässigt ... Volvo har ju tyvärr även tillverkat bilar i klass med Yugo 45 ... LOL. :lol:
Haha :lol: Yugo 45 är bättre bil :lol: ialf den rullar 20 år utan problem tills den rostar ihjäl...
Speciellt CAB versionen
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Jag har haft 8 andra bilar än min Volvo, och alla har haft massor med varierande problem, så att säga att Volvo är sämre än andra bilar är inte helt sant.
Min Mercedes E220 Kombi och min Land Rover kostade mig sjukt mycket pengar.

Vad som dock är sant, är att om man avser att fortsätta kalla sig ett `premium bilmärke`så måste man nog fan ta och se över sin fel-tolerans och kvalitets säkring både för ny bilar och för bilar som närmar sig 5 och 10 års gränsen.

Det är så Mercedes och BMW och Audi för all del, lyckats hålla upp sina andrahands värden så bra även under en pågående global finanskris.
Användarvisningsbild
av PLA
Jag tycker detta är sorglig läsning. Att få ett sådan besked, som prazzel fick, ville ha gjort mig vansinnig. Bra att vi andra varnas, men att döma ut ett bilmärke på grund av en dålig mekaniker, är kanske lite för mycket. Men jag förstår känslorna.
Prazzel, ta kontakt med verkstan och berätta denna historia. Du ska prata med en chef, för att han ska veta vad som händer på golvet. De får gi dig en mycket god kompensation på vad som har gjorts, och på vad som ska göras.
Berätta för dom, att vi är många på detta forum, där är förvånade och att vi står bak om dig.
Lycka till.
av matzen10
mmm...Låter som ett märkligt bemötande hos verkstaden..
Jag kan dock inte särskilja felen från varandra eller om det är "normalt slitage" av dessa komponenter. Men jag vet att en mekaniker ska kunna avgöra vad felet är!! Kanske någon duktig mek härinne kan förstå din berättelse kronologiskt och ge ett svar ifall det är rimligt att verkstaden kommer till dessa slutsatser om vart annat. Faktum är ju att du inte blev hjälpt vid första kontakten men att en del åtgärder vidtogs.

Att du är missnöjd kan vi förstå, men kanske är en bra utväg att ta kontakt med verkstadschefen och se ifall denne kan tycker att mekanikern gjort fel? Och är det inte värt att prova sätta ut bilen på blocket i varje fall; en del nya komponenter har du ändå kostat på?! Vet du vad återstående reparationer skulle kosta = är det värt att kosta på det för att få en felfri bil; för då borde den gå många mil problemfritt, menar jag?

När det gäller BMW (E39) så kan jag bara rekommendera! Har en 528ia-97 med 34.000 på mätaren. En (kamaxel?)givare bytt vid 16.000 mil. Kylaren bytt vid 22.000 mil (infästningen av plast gav vika) samt airbaggivare bytt. I övrigt är det bara slitdelar som har bytts (men inte avgassystem då det är rostfritt - på riktigt!). Lite för lätt i bakdelen på vintern men ESP:n jobbar föredömligt; lite problematiskt vid rödljus i uppförsbacke dock.. Man får göra som med andra bakhjulsdrivna bilar; lägga lite vikt i bagaget så blir det bättre i varje fall.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Lådbyte? Har du manuell automat? Drivaxlarna kan ju limmas sök. Några har haft problem med just lite glappa drivaxlar. Hur kan de dömma ut lådan? Trögväxlad? Slirar de? All bilelektronik strular. Fråga Audi-ägare så får du svar på priser. Åk till annan verkstad och få utlåtande.
av JT855
Vilket trams att en s60 -01 skulle ha nått att sätta emot mot en e39... Bah! En plastig leksak mot en gedigen stridsvagn. DSC´n på e39 är så perfekt att man gör fullgasomkörningar (kickdown) på vintern rakt genom moddsträngen utan minsta tendens till kast. Suverän vinterbil.
Volvo Selekt garanti

Det var bland det dummaste jag hört, nu har j[…]

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]