- fre 14 dec 2012, 13:41
Min funkar perfekt. Otroligt bra grejja detta med tidsstyrd värmare.
Moderator: Moderatorer
PaNi skrev:Det där har jag funderat på. Är det så att även dieselvärmaren använder sig av inställd kupétemperatur? I så fall skulle man ju ställa upp temperaturen till max innan man ställer bilen för natten så att så mycket snö som möjligt smälter dagen efter. Eller eldar värmaren bara på så länge den går?Jag tror att jag läste att det är så det funkar i bruksanvisningen till V70 D3 MY13. Den siktar på att ställa in den värme du senast hade i kupén.
PaNi skrev:Det där har jag funderat på. Är det så att även dieselvärmaren använder sig av inställd kupétemperatur? I så fall skulle man ju ställa upp temperaturen till max innan man ställer bilen för natten så att så mycket snö som möjligt smälter dagen efter. Eller eldar värmaren bara på så länge den går?Det är ju enkelt att testa :)
jagskriverXC70 skrev:XC70-DE,D4,aut MY13.Ingen indikation. Enda gången du ser något sådant vid körning är om du startat den manuellt och inte stänger av den, skulle det då visa sig att bilen inte behöver extravärmen så visas att den är aktiv tills den slår av sig själv efter viss tid.
Upplever samma sak, när det är kallt räcker värmaren nätt o jämt till, även om den gått 50 min.
En annan sak, när jag valt auto i klimatmenyn trodde jag att värmaren skulle gå igång automatiskt vid
kallstart (-10).
Gör den det utan att det indikeras på färddatorn, det står AV där vid dessa tillfällen.
Mvh
corzair skrev:Kan det vara så att dom håller tillbaka lite på fläkten för att spara batteriet?Så kan det absolut vara. Motorn är säkert bra varm och fram- och sidorutorna isfria. När motorn sedan går och batteriet laddas så värms kupén snabbt med fläkten på auto.
Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]