Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nilsolav
Hej och tack för alla infon och tips mm.HÅLL NU I KEPSEN :-O) provkörde en SKODA SUPERB 170 4x4 DIESEL-11 idag. Jag måste nog säga att den gick riktigt bra. Om jag köper en fyrhjulsdriven bil ligger den nog bäst till. Framförallt på grund av priset kontra en v70awd eller en xc70.Blir det en tvåhjulsdrivare blir det en v70 d -10 el nyare var lite bättre ljudkomfort i den än superben. Ska fundera ett tag innan jag bestämmer mig.Mvh Olav.
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
Nilsolav skrev:Hej och tack för alla infon och tips mm.HÅLL NU I KEPSEN :-O) provkörde en SKODA SUPERB 170 4x4 DIESEL-11 idag. Jag måste nog säga att den gick riktigt bra. Om jag köper en fyrhjulsdriven bil ligger den nog bäst till. Framförallt på grund av priset kontra en v70awd eller en xc70.Blir det en tvåhjulsdrivare blir det en v70 d -10 el nyare var lite bättre ljudkomfort i den än superben. Ska fundera ett tag innan jag bestämmer mig.Mvh Olav.
Hallå där!

Skodan är, enligt min mening, en riktigt snygg bil. Liiiite, liiiite för smal i förhållande till längden för att proportionerna skall bli klockrena men i det stora hela en mycket lyckad design. Min chef driver även taxirörelse och har precis bytt ut två Passat -09:or mot två Superb med 140 hästars dieseln och automatlåda. Både chaffisarna och kunderna älskar dem. Provade en 170 hästars framhjulsdriven Superb i somras och jag måste säga att allt, förutom ljudkomforten som du också nämner, imponerade stort. Lycka till med bilköpet!
MVH/Niklas
av Nilsolav
Hej då alla volvo ägare! Skrev på papprena idag på Skoda Superben.Får nu se om man klarar ett liv utan volvo. ??:-/ Ja inte riktigt har ju kvar 850 ian-93 så helt volvoabstinent blir jag ju inte. :lol: Ha det bra alla på forumet och tack för era synpunkter grymt bra för alla volvoägare. Får nu se om Skodas forum är lika lärorikt o matnyttigt. :D MVH Olav(Numera Tjeck)
av ansjo
Grattis och lycka till :D !
av Kryss70
Dessutom är det väl 6:orna som har kamkedja, resten kamrem?
Det gör ju en smula på servicekostnader om inte annat.

Själv köper jag det jag är sugen på inom ekonomins gränser. Ska man lägga pengarna så är det lika bra att få det habegäret kräver :wink:
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]