- ons 03 okt 2012, 22:12
Nilsolav skrev:Hej och tack för alla infon och tips mm.HÅLL NU I KEPSEN :-O) provkörde en SKODA SUPERB 170 4x4 DIESEL-11 idag. Jag måste nog säga att den gick riktigt bra. Om jag köper en fyrhjulsdriven bil ligger den nog bäst till. Framförallt på grund av priset kontra en v70awd eller en xc70.Blir det en tvåhjulsdrivare blir det en v70 d -10 el nyare var lite bättre ljudkomfort i den än superben. Ska fundera ett tag innan jag bestämmer mig.Mvh Olav.
Hallå där!
Skodan är, enligt min mening, en riktigt snygg bil. Liiiite, liiiite för smal i förhållande till längden för att proportionerna skall bli klockrena men i det stora hela en mycket lyckad design. Min chef driver även taxirörelse och har precis bytt ut två Passat -09:or mot två Superb med 140 hästars dieseln och automatlåda. Både chaffisarna och kunderna älskar dem. Provade en 170 hästars framhjulsdriven Superb i somras och jag måste säga att allt, förutom ljudkomforten som du också nämner, imponerade stort. Lycka till med bilköpet!
MVH/Niklas
Kör: XC70 D4 (VEA) Momentum BE Aut. MY14. Vit, Läder Blond, Classic Wood inkl. ratt, vinge, 17" Valder DC, tonade rutor, tygmattor mm.....