Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeyman35
Beställde mig precis en Elm 327 från Xenonhuset.. Med det priset har man ju råd att kolla. 327:- inkl frakt. Det står att den tar samtliga protokoll..
av Uninium
Jag har ELM327 och Torque till min android,på min S40 så läser den motorfelkoder utan problem,man kan även se kylvästsketemp,hastighet,varvtal och mkt annat.

Men på min 850 så läser den bara motorfelkoder,den får kontakt med ecu och rapporterar inga felkoder.Ska dock rycka nån kabel och se
om den hittar felet.
av hammen
Hej jag har provat elm 327 till min 855-97.Den hittar inga felkoder i ecu vet inte om det är någon inställning som är fel för det borde ligga någon felkod där.Men den hittar alla varvmätare och dom fungerar som ska.
av stew
Kan ni endast läsa felen samt släcka servicelampa eller kan ni göra ändringar också? Har vagcom till min audi och kan ändra i princip allt, vilket varvtal växelbyte sker, innebelysning, vilka lampor som ska blinka när man blinkar mm mm. Letar nu efter en bra kabel och mjukvara till blivande V70I därav min fråga.
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]