NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tycker det är skrämmande att Mekonomen och Meca inte känner till en så omtalad del av 12.000 milaservicen på vissa Volvodieslar, vad mer känner de inte till? "Karin" på Mekonomen bör kanske gå en kurs hos Volvo eftersom de gör reklam för kunna serva alla bilar, och Volvo är ju en bil.
av Gourmand
Det är bättre att Karin på Mekonomen går en kurs hos en Cítroen/Peugeot-verkstad. För då får hon veta att det inte finns någon anledning att byta filtret, särskilt inte vid dessa miltal. De rengör och återmonterar filtret och först när det verkligen behövs, vilket bilen på olika sätt larmar om . Oftast inte förrän vi 18-19000 mil. Sorgligt att ni ska bli blåsta av Volvo på ett område de uppenbarligen inte begriper. Eller är det så enkelt att de medvetet vill tjäna pengar på folks okunskap ?
av MatsO
Gourmand skrev:Det är bättre att Karin på Mekonomen går en kurs hos en Cítroen/Peugeot-verkstad. För då får hon veta att det inte finns någon anledning att byta filtret, särskilt inte vid dessa miltal. De rengör och återmonterar filtret och först när det verkligen behövs, vilket bilen på olika sätt larmar om . Oftast inte förrän vi 18-19000 mil. Sorgligt att ni ska bli blåsta av Volvo på ett område de uppenbarligen inte begriper. Eller är det så enkelt att de medvetet vill tjäna pengar på folks okunskap ?
Då flera Volvo har rasat pga att filter inte har bytts utan varning så kanske det är som så att VOlvo behöver byta filter
Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]